هنرمندان شاخص انقلاب اسلامی در لرستان معرفی شدند + عکس
کد خبر: 4133897
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

هنرمندان شاخص انقلاب اسلامی در لرستان معرفی شدند + عکس

در گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی حوزه هنری آیین تجلیل از هنرمندان و فعالان فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی برگزار و هنرمندان شاخص رشته های مختلف معرفی شدند.

هنرمندان شاخص انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری لرستان، آیین تجلیل از هنرمندان و فعالان فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی پنج‌شنبه، ۲۴ فروردین‌ماه با حضور مجید منعمی، معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری لرستان و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مدیران فرهنگی و هنرمندان در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار شد. 

سامان سپهوند، رئیس حوزه هنری لرستان در این مراسم با اشاره به نحوه انتخاب هنرمندان شاخص استان لرستان، گفت: با فعال‌سازی ستاد «هفته هنر انقلاب اسلامی» در اسفندماه سال گذشته در لرستان و با توجه به آیین‌نامه انتخاب چهره سال هنر انقلاب استان با همکاری دستگاه‌های فرهنگی هنری نسبت به شناسایی و معرفی هنرمندان متعهد و انقلابی استان اقدام شد.

وی افزود: هنر انقلاب در لرستان به سوی پیشرفت و حرکت رو به جلوست و در روزهای گذشته طی یک جلسه سه ساعته با بررسی‌های صورت گرفته افراد نهایی انتخاب شدند. 

رئیس حوزه هنری هنری لرستان با اشاره به اینکه سعی کرده‌ایم جوایز را توسعه دهیم و افراد بیشتری را به جامعه معرفی کنیم، ادامه داد: با توجه به برگزاری جلسات، هنرمندان شاخص در رشته‌های (شعر، داستان) هنرهای نمایشی (خیابانی و صحنه‌ای) موسیقی و سرود، تجسمی، فرهنگ و مطالعات پایداری و هنرهای تصویری، طنز، هنرمند پیشکسوت انتخاب شدند و افراد انتخاب شده محصول مدیریت فرهنگی استان هستند.

سپهوند با بیان اینکه هفته هنر انقلاب بهترین فرصت برای رجوع به پیام امام خمینی(ره) است که در سال ۱۳۶۷ برای هنرمندان صادر شد، افزود: توصیه می‌کنم از این فرصت استفاده شود و این پیام را مطالعه کنید. 

رئیس حوزه هنری لرستان اظهار کرد: آنچه باعث شد شهید آوینی به مقام شهادت برسد و ولی‌فقیه به ایشان لقب سید شهیدان اهل قلم را بدهد، ارتباط عمیق او با خداوند بود و مسائل را از زاویه انتظار برای ظهور می‌دید، همچنین فهم و درک نقش و جایگاه انقلاب و تاثیری که انقلاب اسلامی در جریان تمدنی بشر داشته است.

در این مراسم «سیده معصومه حسینی» به‌عنوان چهره شاخص سال فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی در لرستان انتخاب و معرفی شد.

بر اساس اعلام ستاد برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی متشکل از مدیران و نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان هنرمندان در رشته های مختلف هنری معرفی و از آنان تجلیل شد.

بخش تئاتر خیابانی: آرش رضایی
تئاتر صحنه و خیابانی: پژمان شاهوردی
استندآپ: مسعود بیرانوند
سرود: امیرحسین ویسکرمی
شعر: میثم جعفری
طنز: مهدی سلیمان‌نژاد
هنرهای تجسمی: سیده معصومه حسینی
عکس: عزیز بابانژاد
انیمیشن: نسیم عینی
فیلم‌سازی: احمد احمدپور
هنرهای تصویری: عارف زیودار
ادبیات پایداری: رعنا مرادی‌نسب
پیشکسوت هنرمند: سیدنوری موسوی

انتهای پیام
captcha