وصیت مرحوم عماد افروغ برای ثلث اموالش
کد خبر: 4135150
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷
همسر زنده‌یاد افروغ به ایکنا خبر داد

وصیت مرحوم عماد افروغ برای ثلث اموالش

همسر مرحوم عماد افروغ با اشاره به اینکه ایشان وصیت کرده‌اند ثلث اموالشان برای راه‌اندازی بنیاد فکری عماد افروغ صرف شود، از دوستداران مرحوم افروغ دعوت کرد برای عمل به وصیت ایشان اتاق فکر تشکیل دهند.

وصیت مرحوم عماد افروغ برای ثلث اموالشان

زهرا کاظم‌پورفرد، همسر مرحوم عماد افروغ در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به وصیت مرحوم افروغ در خصوص ثلث اموالشان گفت: ایشان در نوشته‌هایشان همیشه تنها بودند. معمولاً همه در مرحله تحقیق، تتبع، تأمل و تفکر تنها هستند، اما در مرحله نوشتن، ویراستاری، تدوین و ... دیگران به آنها کمک می‌کنند، اما مرحوم افروغ در این مرحله نیز همیشه تنها بودند و به تنهایی تمام کارهای مربوط به آثارشان را انجام می‌دادند.

وی ادامه داد: وقتی می‌دیدم کلیپ‌های کوتاهی از دیگران در فضای مجازی پخش می‌شود که تأثیرگذار است، به ایشان می‌گفتم اگر آثار شما را کلیپ کنیم خیلی اثرگذارتر خواهدبود؛  حرف‌هایی که اکنون برخی مطرح می‌کنند را شما 20 سال پیش مطرح کرده‌اید. اما ایشان می‌گفتند من دست تنها هستم و نمی‌توانم این کارها را به تنهایی انجام دهم.

همسر مرحوم افروغ اظهار کرد: ایشان دیگر در بین ما نیستند و تنها مطالبه و خواسته ایشان از خانواده، دوستان، آشنایان، شاگردان، اساتید و اندیشمندان این است که افکار و اندیشه‌هایی که ایشان سالیان سال برای آنها زحمت کشیده‌اند را نشر دهند.

وی افزود: بارها و بارها شاهد بودم که از افراد عادی و بی‌سواد تا راننده‌ای که نیم ساعت در مسیر با استاد همکلام می‌شد، مجذوب صحبت‌های ایشان و متحول می‌شود. چون بارها و بارها شاهد این تأثیر کلام استاد بودم و می‌دانم که صحبت‌ها و اندیشه‌های ایشان بر روی مردم و نسل جوان ما تأثیر می‌گذارد، تلاش دارم به آخرین وصیت ایشان عمل شود.

کاظم‌پورفرد با اشاره به اینکه مرحوم افروغ 40 کتاب دارند اما افراد زیادی این روزها به سراغ کتاب نمی‌روند، گفت: مسئله این است که اکنون هر کسی به سراغ خواندن کتاب نمی‌رود. بنابراین باید بخش‌های مهم و مؤثر کتاب‌ها استخراج و به صورت کلیپ و نوشته‌های کوتاه منتشر شود که این وظیفه ما و افرادی است که خود را وامدار ایشان می‌دانند و برای این اقدام باید اتاق فکری تشکیل شود.

وی اضافه کرد: ایشان وصیت کرده‌اند ثلث اموالشان برای راه‌اندازی بنیاد فکری عماد افروغ صرف و در این بنیاد افکارشان نشر پیدا کند. امیدوارم خبرنگارانی که با ایشان در ارتباط بودند، همکاران و شاگردان ایشان کمک کنند تا این بنیاد فکری راه‌اندازی شود و این آثار رواج پیدا کند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۰ - ۰۹:۲۹
0
1
بله باید اندیشه ها را بازخوانی و مهم تر از اون بکار ببندیم در اداره جامعه
captcha