محفل قرآنی «بهار در بهار» در آذربایجان‌غربی برگزار شد
کد خبر: 4135805
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴

محفل قرآنی «بهار در بهار» در آذربایجان‌غربی برگزار شد

محفل قرآنی «بهار در بهار» به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در کتابخانه شهید باهنر ارومیه برگزار شد.

صمد محمدپور قاری قرآنبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، ویژه برنامه قرآنی «بهار در بهار» به مناسبت ماه مبارک رمضان، ۳۱ فروردین با حضور محمدرضا هراتی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، صمد محمدپور، قاری ممتاز، جمعی از کتاب‌داران، و اعضای کتابخانه‌ها در کتابخانه عمومی شهید باهنر ارومیه به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در این برنامه با اشاره به تأثیر تاثیر تلاوت قرآن بر روح و روان انسان اظهار کرد: تلاوت قرآن به ‌طور مستمر منجر به انس با قرآن و مرور آیات می ‌شود، این مهم آثار و برکات بسیاری در زندگی ما دارد.

خدیجه معصومی ادامه داد: در آیه ۸۲ سوره اسرا آمده است که: «وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ» به این معنی که قرآن شفا و رحمت است برای مؤمنان؛ تلاوت قرآن روح و قلب آدمی را منور و امراض را از آن دور می‌کند، قرآن می‌تواند تاریک‌ترین قسمت‌های زندگی بشر را به دریایی از برکت و نور تبدیل کند.

وی تصریح کرد: تلاوت قرآن می‌تواند قلب انسان‌ها را از کینه و حسد پاک کند و به عنوان راهنمایی حکیم برای دست‌‌یابی به سعادت در اختیار انسان قرار داده شد؛ اینک زمان آن است که با چنگ زدن بر این ریسمان نجات بخش، در بهار قرآن، برای رهایی از ظلمت و تاریکی دنیا و سیراب شدن از فضیلت‌های آیات ‌مبین، روحمان را صیقل داده و غرق در آرامش کنیم، بدون شک قرائت قرآن و نیز گوش دادن به آیات دلنواز آن آثار مطلوبی در روح و جسم انسان دارد که برخی از این تاثیرات شناخته شده و برخی ناشناخته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: به طور کلی روح و جسم نسبت به یکدیگر تاثیر و تاثر متقابل دارند و وقتی تلاوت قرآن و استماع آن در روح آثار مثبت و مطلوبی دارد، این تاثیر مطلوب روحی و روانی در جسم نیز تاثیر گذار است.

وی تصریح کرد: اثرات و برکات تلاوت قرآن به حدی است که در احادیث نیز از آن یاد شده است، برای مثال امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: «قرآن پیمان خداوند با انسان‌ هاست. بنابراین سزاوار است مسلمانان به عهد و پیمان خویش آگاه باشند و به آن عمل کنند؛ برای وفاداری به این پیمان مسلمانان می‌توانند به صورت روزانه قرآن را تلاوت کنند.»

اجرای مسابقه، معرفی کتاب، قصه‌گویی، تلاوت قرآن توسط حاضرین از دیگر بخش‌های این محفل بود، در پایان این محفل، از شرکت‌کنندگان در برنامه و مسابقه، با اهدای جوایزی تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha