پبام عید فطر چیست
کد خبر: 4135906
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹

پبام عید فطر چیست

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: فراموش نکنیم ماه رمضان آمد تا نور خدا را در وجود ما روشن سازد و پایان بخش آن عیدی است که در واقع این وجود خدایی را برای ما تا یک سال آینده روشن می‌سازد.

حجت‌الاسلام حسن رحیمی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام حسن رحیمی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در خصوص نگه داشتن حال و هوای رمضان در دل‌ها در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: ماه رمضان گذشت و این خوبی‌ها و روزهای خوب به پایان رسید.

وی با بیان اینکه پایان بخش ماه رمضان عید فطر است، افزود: پیامی که این عید برای همه مسلمانان دارد رد شدن از ماه رمضان نیست، بلکه توجه به اصولی است که در این ماه دیده شده و اکنون  به عید ختم شده است.

رحیمی ادامه داد: این عید پیام دارد که حال که یک ماه را در توجه به معبود گذرانده‌ای پایان بخش این روزهای طلایی عیدی است که باز هم تو را به خالق نزدیک می‌سازد.

وی بیان کرد: در این روز مسلمانان در صف‌های به هم تنیده نماز عید فطر برپا می‌دارند تا ثابت کنند همانگونه که در روزهای ماه مبارک رمضان به شب زنده داری و عبادت خداوند مشغول بوده‌اند در روز عید فطر نیز سحرخیزی و خواندن نماز که پایان بخش و از طرفی سرآغاز سالی با روزهای بندگی است را فراموش نکرده‌اند.

رحیمی ادامه داد: از طرفی حضور مسلمانان در روز عید فطر در نماز و سپس تبریک گفتن به یکدیگر نشان دهنده وحدتی است که تنها در عبادت خداوند می‌توان آن را جست؛ مسلمینی که یک ناه کامل بر خود سختی داده تا به خداوند نزدیک شوند اکنون پس از تبریک گفتن به یکدیگر در کنار هم صفوف عبادت را در مقابل خداوند می‌‌سازند و این همان نشان مهم وحدت و یکدلی است.

وی بیان کرد: فراموش نکنیم ماه رمضان آمد تا نور خدا را در وجود ما روشن سازد و پایان بخش آن عیدی است که در واقع این وجود خدایی را برای ما تا یک سال آینده روشن می‌سازد؛ اگر توانستیم آنچه در ماه رمضان کسب کرده را نگه داریم سالی نیکو خواهیم داشت.

این کارشناس مذهبی با بیان اينکه حفظ آنچه در ماه رمضان از نزدیکی به خدا به دست آوردیم باید تمام تلاش ما باشد، ادامه داد: این عید به این معناست که ما یک ماه بندگی را جشن می‌گیریم، این یک ماه باید در طول سال برای ما حفظ شود تا به سمت تعالی و آنچه از خواسته حرکت کنیم.

انتهای پیام
captcha