جشنواره کوچ عشایر؛ سوت آغاز رویداد اردبیل ۲۰۲۳
کد خبر: 4136211
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

جشنواره کوچ عشایر؛ سوت آغاز رویداد اردبیل ۲۰۲۳

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: جشنواره بین‌المللی «کوچ عشایر» در منطقه جعفرآباد مغان از روز ششم اردیبهشت‌ماه شروع می‌شود که مصادف با افتتاحیه رویداد اردبیل 2023 خواهد بود.

رویداد اردبیل2023به گزارش ایکنا از اردبیل، صاحبعلی اصغری، فرماندار شهرستان بیله‌سوار، چهارم اردیبهشت‌ماه، در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره کوچ عشایر و مراسم افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳، بیان کرد: با هماهنگی‌های انجام‌گرفته، افتتاحیه رویداد گردشگری اردبیل ۲۰۲۳ از روز ۶ تا ۸ اردیبهشت‌ماه، با برگزاری جشنواره کوچ عشایر در منطقه جعفرآباد مغان انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در جریان این رویداد و در قالب جشنواره کوچ عشایر، برنامه‌ها و مسابقات مختلفی، چون بازی‌های محلی عشایر، آیین‌های جامعه عشایری، نمایشگاه‌های مختلف محصولات تولیدی، صنایع دستی و چیدمان داخلی آلاچیق‌های عشایر برگزار می‌شود.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار تصریح کرد: هماهنگی دستگاه‌های مرتبط در اجرای پرشور و مناسب جشنواره عشایر مورد تأکید بوده و احصای نیازمندی‌های لازم برای تأمین آن ضروری بوده و با توجه به حضور سفرای کشور‌های عضو اکو در استان اردبیل، لازم است زمینه استفاده و آشنایی آنان با ظرفیت‌های طبیعی، تاریخی، گردشگری و دریاچه‌های استان فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: سنت‌های زندگی عشایر میراث کم نظیر فرهنگی برای منطقه است و باید از فرصت پیش رو به نحو احسن برای معرفی زندگی عشایر استفاده کرد.

اصغری گفت: عشایر استان اردبیل با بیش از ۱۳ هزار خانوار و با ۶۶ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت، ۵.۴ درصد جمعیت استان و ۵.۶ درصد جمعیت عشایر کشور بوده و از ۲ ایل شاهسون و قره داغ و ۲ طایفه مستقل «شاطرانلو» و «فولادلو» تشکیل شده و در ۱۱ شهرستان استان، دارای ۴۵ طایفه بوده و در ۵۷۲ قشلاق، ۲۳۷ ییلاق، 7 زیست بوم، ۵۱ سامانه، 1527 «ابه»(اقامتگاه موقت) زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha