جهاد تبیین گام نخست مبارزه در جنگ فرهنگی است
کد خبر: 4138472
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

جهاد تبیین گام نخست مبارزه در جنگ فرهنگی است

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه امروز با دشمن در حال جنگ هستیم، گفت: دیروز ما در میدان جبهه بودیم و امروز نیز جنگ یک جنگ فرهنگی است که قدم اول مبارزه جهاد تبیین و شناختن دوست و دشمن است‌.

امام جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، شامگاه دیروز ۱۴ اردیبهشت‌ در همایش حکمت مطهر شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن‌کریم خود را معلم معرفی کرده است، اظهار کرد: اولین کسی که با جهل مبارزه کرده ذات اقدس احدیت و سپس پیامبران و انبیا الهی هستند.

وی با اشاره به اینکه موضوع ماموریت پیامبران، تربیت انسان است تا جایی که اما راحل فرموده‌اند: انبیا برای انسان‌سازی آمده‌اند، توضیح داد: تربیت انسان در سایه تعلیم و تعلم امکان‌پذیر است.

این مسئول با بیان اینکه استعمارگران تلاش داشتند کشورهای تحت سلطه از آگاهی برخوردار نباشند تا آنها بتوانند به استعمار خود ادامه دهند، گفت: دنیای مدرن به سرعت به سمت علم و تکنولوژی جلو می‌رود اما کشورهای تحت سلطه را عقب نگه داشته‌اند و این امر در حالی است که امروز قافله علم و تکنولوژی میدان‌دار همه عرصه‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با توضیح اینکه کشور ما را نیز با بهانه‌های مختلف در حوزه علم و تکنولوژی عقب نگه داشته‌اند، عنوان کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند اگر می‌خواهیم به قافله علم و تکنولوژی برسیم باید راه میان‌بر را انتخاب کرده و سرعت خود را افزایش دهیم.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همچنین تاکید دارند که استعداد جوانان ایرانی اگر بالاتر از میانگین دنیا نباشد کمتر هم نیست، ادامه داد: باید مقایسه کنیم ببینیم قبلا کجا بودیم و در حال حاضر در کجا قرار داریم؟

وی با یادآوری این موضوع که به برکت انقلاب و تبعیت از فرامین رهبری، امروز بیش از ۱۵ میلیون دانشمند و صاحب‌نظر در حوزه‌های مختلف داریم، تصریح کرد: با توجه به استعدادهای جوانان کشورمان، با حد مطلوب فاصله داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه یکی از حربه‌های دشمن این است که مردم را با مسائل حاشیه درگیر کند تا جایی که امروز می‌بینیم در فضای مجازی ۲۵۰ شبکه ۲۴ ساعته به زبان فارسی و رایگان برای ایران برنامه تولید می‌شود، افزود: این امر در حالی است که همین برنامه‌ها در کشور خودشان هزینه برای مخاطبان در بر دارد.

وی با یادآوری اینکه امروز با دشمن در حال جنگ هستیم، ادامه داد: دیروز ما در میدان جبهه بودیم و امروز نیز جنگ یک جنگ فرهنگی است که در جنگ فرهنگی نیز قدم اول جهاد تبیین و شناختن دوست و دشمن است‌.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه دشمنان دلسوز ما نیستند و خودشان بارها اعتراف کرده‌اند که ایران باید از صحنه جغرافیا حذف شود، گفت: آنان جنگ را بر ما تحمیل کرده و ۲۱۸ هزار نفر از مردمان این سرزمین را شهید کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با یادآوری اینکه جوانان بزرگ‌ترین سرمایه هر کشوری محسوب می‌شوند، ادامه داد: جوانان ما باید بدانند اگر می‌خواهند کشورمان آینده روشنی داشته باشد باید از هم اکنون شروع به ساختن آن کنند.

انتهای پیام
captcha