رضایتمندی مردم با برپایی میز خدمت در میعادگاه‌های نماز جمعه
کد خبر: 4138666
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
امام‌ جمعه شهرکرد مطرح کرد

رضایتمندی مردم با برپایی میز خدمت در میعادگاه‌های نماز جمعه

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام با اشاره به اینکه نماز جمعه پیوند بین مردم و مسئولان را تقویت می‌کند، گفت: مسئولان برای پاسخگویی بهتر به مردم در میعادگاه‌های نماز جمعه میز خدمت برپا می‌کنند و مردم برای حل مشکلات خود می‌توانند به مدیران حاضر در نماز جمعه مراجعه کنند که این مسئله باعث رضایتمندی مردم می‌شود.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌ جمعه شهرکرد، امروز، ۱۵ اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به آیات پایانی سوره ابراهیم اظهار کرد: در آیه ۴۴ این سوره مبارکه خداوند به پیامبرش می‌فرماید، مردم را از روز عذاب بترسان، مردم در این روز به خداوند می‌گویند که به ما مهلت بدهید و به دنیا برگردانید، اما به آن‌ها گفته می‌شود که عذاب و بلا به تأخير نمی‌افتد و مهلت تمام شده است.

امام جمعه شهرکرد افزود: انسان باید مداوم و مستمر یک حالت خوف داشته باشد و نگذارد که فرصت‌ها از دست برود. امام علی(ع) در روایتی می‌فرمایند: «از حماقت انسان همین بس که فرصت‌های خود را از دست بدهد»، یعنی فرد وقتی در حالت سلامتی، جوانی، شادی، نعمت، فراغت و قوت است، آخرت خود را به‌دست آورد، نباید تنها سرگرم امور دنیوی شویم، مسئولانی که فرصت خدمت دارند، افرادی که دارای مال هستند و... باید از فرصت‌ها به نحو احسن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه باید در دنیا فضلیت بکاریم تا بتوانیم در آخرت خوبی درو کنیم، تأکيد کرد: مراقب باشیم فرصت‌ها را از دست ندهیم، نظام جمهوری اسلامی فرصت خدمت را برای دولتمردان و مردم فراهم کرده است و اگر فرصت از دست برود گرفتار غصه می‌شویم.

نکونام در ادامه با بیان اینکه نماز به افزایش تقوا در زندگی کمک می‌کند، گفت: نماز برای انجام گناه بازدارندگی دارد، اما نباید با غفلت همراه باشد، متأسفانه نماز در زندگی ما نور ایجاد نمی‌کند، بکوشیم نماز را با مراقبت و به جماعت اقامه کنیم تا تقوا در ما افزایش پیدا کند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با اشاره به روز جهانی هلال‌احمر اظهار کرد: خدمات قابل توجهی توسط این مجموعه خدوم به جامعه داده می‌شود که باید مورد توجه قرار بگیرد، سازوکاری در مجموعه جمعیت هلال احمر وجود دارد تا با ساماندهی و سازماندهی نیروهای امدادگر در حوادث به یاری مردم بشتابد؛ این مجموعه باید مورد حمایت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه این روزها شاهد شکل‌گیری بسیج سازندگی هستیم، اضافه کرد: این مجموعه با بسیج کردن گروه‌های جهادی خوش درخشیده است و این گروه‌ها خدمات خوبی را در عرصه‌های مختلف در مناطق محروم ارائه می‌دهند؛ مطالبات این گروه‌ها باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد.

نماز جمعه؛ پیونددهنده‌ مردم و مسئولان

نکونام با بیان اینکه نماز جمعه پیوند بین مردم و مسئولان را تقویت می‌کند، یادآور شد: مسئولان برای پاسخگویی بهتر به مردم در میعادگاه‌های نماز جمعه هر هفته میز خدمت برپا می‌کنند و مردم برای حل مشکلات خود می‌توانند به مدیران حاضر در نماز جمعه مراجعه کنند که این مسئله رضایتمندی بین مردم ایجاد می‌کند.

امام جمعه شهرکرد افزود: برای شنیدن نقدها باید ظرفیت خود را بالا ببریم اگرچه از یکدیگر مطالبات و نقدهایی داریم، اما نقد باید ناصحانه باشد و شکننده نباشد، باید از نقد استقبال کنیم و مدیر باید تحمل بالا در شنیدن نقد و مطالبات داشته باشد، شرایط داخلی نیز به‌گونه‌ای است که این مسئله اقتضا می‌کند و باید دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در کام مردم شیرین جلوه کند.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی جایگاه والایی در محور مقاومت و منطقه پیدا کرده و سفر ریاست جمهوری به سوریه بازتاب جهانی داشت که تلاش دشمن برای کمرنگ کردن آن بی‌نتیجه بود، مردم باید این شیرینی را با رفتار مسئولان و بالا بردن رضایتمندی در داخل کشور بچشند.

نکونام تأکيد کرد: اگر گره‌های زندگی مردم حل نشود و با مشکلات معیشتی روبرو باشند، این دستاوردها تلخ می‌شود، لذا امسال باید رضایتمندی مردم افزایش پیدا کند و تعامل مسئولان با مردم باید بیشتر شود. سلاح‌های دشمن یکی پس از دیگری از کار افتاده است و مردم با بصیریت به دشمن میدان ندادند و با ایستادگی سلاح تحریم بی‌اثر شد، امروز سلاح دشمن این است که بر طبل ناامیدی بکوبد و مردم را ناامید کند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد در پایان تصریح کرد: مسئولان خودشان را برای خوش‌رفتاری با مردم آماده کنند، لازمه پیوند بین مردم و مسئولان زبان نرم است.

انتهای پیام
captcha