کد خبر: 4139550
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱
برمهانی بیان کرد:

اقبال مردم به برنامه‌های قرآنی رسانه ملی

معاون سیما ضمن اشاره به نظرسنجی سیمای جمهوری اسلامی از اقبال مردم و به قرائت قرآن و برنامه‌های قرآنی گفت: بینندگان ترتیل‌خوانی شبکه‌های تلویزیونی در ماه مبارک رمضان ۳۲.۸ درصد بوده است که این آمار نشان می‌دهد یک سوم مردم ایران در ماه مبارک رمضان قرآن خوانده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با جمعی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و رسانه ملی و نیز عوامل سه برنامه پرمخاطب قرآنی صدا و سیما؛ «محفل»، «زندگی پس از زندگی» و «دلآرام» ظهر امروز، دوشنبه ۱۸ اردیبهشت، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر، رئیس و جمعی از اعضای این فراکسیون، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن برمهانی، معاون سیما و جمعی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و صدا و سیما برگزار شد.

محسن برمهانی، معاون سیما در این نشست ضمن قدردانی از برگزاری و تشکیل این نشست و اهتمام مجلس به موضوعات و برنامه‌های قرآنی، گفت: یکی از ارکان تحولی سازمان صدا و سیما در دروه تحولش، در حوزه برنامه‌سازی و نحوه انتقال مفاهیم بوده است. بر همین اساس برنامه «محفل» را یک برنامه تحولی می‌دانیم. همچنین افزایش مخاطب در برنامه «زندگی پس از زندگی» را یک تحول در مجموعه مخاطب خود می‌دانیم و برنامه خوب «دل آرام» را که یک نحوه تحول در پرداخت به موضوعات قرآنی داشت را هم ازجمله این برنامه‌ها می‌دانیم.

معاون سیما در ادامه با بیان اینکه همکاران خوبی در مسیر رسیدن به این هدف داشتیم، گفت: از کمیته امداد، شهرداری، سازمان اوقاف تا سازمان تبلیغات اسلامی در این مسیر ما را همراهی کردند، اما سازمان تبلیغات اسلامی نه تنها در برنامه محفل بلکه طی یک‌سال گذشته در بسیاری از پروژه‌های بزرگ صدا و سیما همکاری، همراهی و هم‌افزایی داشته است.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی و صدا و سیما توانستند جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را کنار هم قرار دهند تا اینکه این ظرفیت جمع شود و یک محصول خوب را برای مخاطب میلیونی خود ارائه کنیم؛ لذا از نقش محوری سازمان تبلیغات و کمکی که حجت‌الاسلام قمی در اینکه این اتفاقات رقم بخورد داشتند، قدردانی می‌کنم.

برمهانی در ادامه آماری را از مخاطبان برنامه‌های معارفی و قرآنی صدا و سیما در ماه مبارک رمضان ارائه کرد و گفت: این آمار نشان می‌دهد تصوری که از جامعه در جنگ شناختی از سوی دشمن ایجاد شده، خنثی شده است. بر همین اساس، بینندگان برنامه‌های افطار ۴۱ درصد، بینندگان برنامه‌های سحر ۲۲ درصد، بینندگان برنامه‌های شب قدر تلویزیون ۵۰ درصد، بینندگان ترتیل‌خوانی ۳۲.۸ بوده است؛ این درصد که نشان می‌دهد یک سوم مردم ایران در ماه مبارک رمضان قرآن خوانده‌اند.

وی ادامه داد: بینندگان برنامه‌های جهان اسلام ۱۲.۵ درصد، برنامه‌های عید فطر ۳۳ درصد، بینندگان سخنرانی‌های ماه مبارک رمضان ۳۱.۶ درصد و بینندگان مناجات و ادعیه ۳۲.۲ درصد بوده است.

معاون سیما در بخش دیگر به آمار برنامه‌های پرمخاطب سیما هم اشاره و اظهار کرد: مخاطب برنامه زندگی پس از زندگی ۲۶.۷ درصد و برنامه محفل ۱۹.۷ درصد در کل کشور بوده است. البته آقای موزون سال‌هاست که بر روی برندینگ برنامه زندگی پس از زندگی کار و تلاش کرده‌اند تا جای خودش را در بین مخاطب پیدا کند. برنامه محفل نیز برای سال اول خود و رسیدن به این آمار قطعاً بسیار موفق بوده است.

انتهای پیام
captcha