قرآن، مبنای قوی شدن برای داشتن امنیت است
کد خبر: 4140101
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸

قرآن، مبنای قوی شدن برای داشتن امنیت است

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های موشکی و پهپادی و ... مبنای قوی شدن برای داشتن امنیت را آیات شریفه قرآن کریم دانست و گفت: قرآن می‌فرماید قوی باشید تا امنیت داشته باشید.

عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی سپاه استان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز، ۲۰ اردیبهشت در «همایش جهاد تبیین ویژه طلاب و روحانیون چهارمحال‌وبختیاری» به روزهای مهم جهان اسلام اشاره کرد و گفت: بعثت، غدیر و عاشورا که تا امروز ادامه دارند و ظهور که منتظر آن هستیم از روزها مهم جهان اسلام است.

حاجی‌صادقی در ادامه با اشاره به دیدگاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) و شهدای کربلا، اطاعت پذیری یاران امام حسین(ع) را یادآوری کرد و افزود: انصار اباعبدالله(ع) به ما نشان دادند که«کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» یعنی هرجا هستید، باید هر روزتان مبارزه باشد و مدت‌زمان سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ تا یَوْمِ الْقِیَامَةِ است.

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام(ره) با فرهنگ عاشورا و روحیه عاشورایی بعثت را زنده کرد.

حاجی‌صادقی انقلاب اسلامی ایران را احیاگر بعثت و ولایت دانست و تصریح کرد: تا قبل از انقلاب نقاشی و کاریکاتور و پوسته اسلام را داشتیم. اسلام یعنی حاکمیت خدا، انقلاب اسلامی نرم‌افزار بعثت را زنده کرد و ولایت را تحقق بخشید و رسالت آینده انقلاب، عالم را آماده ظهور می‌کند.

وی با اشاره به رسالت روحانیون در تبیین شرایط و چرایی غیبت امام معصوم(ع) و الزامات تحقق ظهور، تولی و تبری را دو شرط اصلی برای محقق شدن ظهور دانست و گفت: با استفاده از روایات زمانی ظهور محقق می‌شود که دو شرط تحقق یابد؛ یکی تبری و فاصله گرفتن از حاکمیت‌های غیرالهی و مردم در مقابل هر حاکمیت غیرالهی بایستند و هر بنی‌عباس و بنی‌امیه‌ای را به‌عنوان حاکم نپذیرند.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) ویژگی شیعیان را جنگیدن با دشمنان ائمه و اهل‌بیت(ع) دانست و دومین شرط تحقق ظهور را تولی به معنای جان دادن در رکاب امام عنوان کرد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه انقلاب اسلامی را محقق کننده شرایط ظهور دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی باعث شده تا ملت‌ها در برابر مستکبران جرئت فریاد و مبارزه پیدا کنند و عالمیان را با توحید و ولایت آشنا کنند. علت عدم تحمل انقلاب اسلامی توسط مستکبران این است که بعثت و غدیر زنده نگه داشته می‌شود و این عملکرد هزینه دارد و دشمنی برانگیز است.

حاجی‌صادقی حمایت دشمنان از یکدیگر را یادآوری کرد و تهاجم فرهنگی را مصداق زخرف القول در قرآن کریم برشمرد و گفت: جنگ حق و باطل تمام شدنی نیست چرا که سنت خدا این است و قرآن دلایل آن را بیان می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به شکست سنگین مسلمانان در جنگ احد اتفاقات بعد از آن در مدینه را یادآوری کرد و شکست در انگیزه‌ها را بدتر از شکست در جنگ دانست.

حاجی‌صادقی انقلاب اسلامی را بستر تربیت سربازان در رکاب حضرت مهدی(عج) دانست و افزود: ما در سختی‌ها رشد کردیم، اگر ما به موشک و پهپاد و قدرت‌هایی رسیدیم که آمریکایی‌ها و دیگر متحدانش می‌گویند حرف از شکست انقلاب اسلامی نگویید از مهار آن بگویید، به‌خاطر تحمل سختی‌هاست.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های موشکی و پهپادی و ... مبنای قوی شدن برای داشتن امنیت را آیات شریفه قرآن کریم دانست و تصریح کرد: قرآن می‌فرماید قوی باشید تا امنیت داشته باشید.

حاجی‌صادقی گفت: انقلاب اسلامی هم اسلام ناب را زنده کرد و هم مقدمه ظهور است و همیشه نهضت‌ها و انقلاب‌ها با دشمنی‌های مختلفی مواجه می شوند اما خطرناک‌ترین آن فتنه‌ها، حمله چراغ خاموش فرهنگی است.

انتهای پیام
captcha