آمریکا بزرگترین عامل جنگ افروزی در اقصی نقاط عالم است
کد خبر: 4140254
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
استاندار گلستان:

آمریکا بزرگترین عامل جنگ افروزی در اقصی نقاط عالم است

استاندار گلستان در پنجمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری گفت: آمریکا بزرگترین عامل تنش و جنگ افروزی در اقصی نقاط عالم است و عمده کودتاها و براندازی دولت‌ها در سایر کشور ها ناشی از مداخلات این کشور می‌باشد.

زنگانه استاندار گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، علی محمد زنگانه، استاندار گلستان، در پنجمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری کا امروز، ۲۱ اردیبهشت در جامعه المصطفی العالمیه گرگان برگزار شد، گفت: آمریکا بزرگترین عامل تنش و جنگ افروزی در اقصی نقاط عالم است و عمده کودتاها و براندازی دولت‌ها در سایر کشور ها ناشی از مداخلات این کشور می‌باشد.

استاندار گلستان تصریح کرد: آمریکا با یک جانبه گرایی و تشدید تهدیدهای اقتصادی خارج از مجوز سازمان ملل و بدون معافیت‌های قانونی با هدف اجبار و تغییر فرصت سیاست دولت‌ها مرتکب نقض حقوق بشر در دنیا شده است.

زنگانه با بیان اينکه استفاده ابزاری از تحریم برای تحت فشار قرار دادن کشورهایی که به لحاظ سیاسی مستقل و با رویه‌های بین‌المللی آمریکا مخالف اند چند دهه است که ادامه دارد، گفت: بررسی دقیق مواضع حقوق بشر آمریکایی و نگاه به کارنامه و عملکرد این کشور بر این واقعیت را نشان می‌دهد که دولتمردان آمریکایی در چهارچوب رویکرد به اصطلاح حمایت گرايانه حقوق بشری بسترهای لازم را برای دخالت‌های غیرقانونی خود در نقاط مختلف جهان فراهم‌ ساخته و به یکی از مهمترین کشورهای ناقض حقوق بشر تبدیل شده است.

استاندار گلستان به مصادیق نقض حق حیات در قالب همین تحریم ها مبتنی بر ماده 6 کنوانسیون حقوق کودک همچنین ماده 3 اصلاحیه جامعه حقوق بشر و ماده 6 میثاق بین‌المللی حقوق مدنی سیاسی اشاره کرد وگفت: آمریکا با این تحریم‌ها حق تعیین سرنوشت را مبتنی بر منشور سازمان ملل متحد که در بند 2 ماده یک که مبتنی بر توسعه روابط دوستانه در روابط بین الملل است نقض کردند.

وی ادامه داد: آمریکا حق سلامت و بهداشت را با تحریم هایی که ایجاد کرده‌اند نقض کرده و امکان تامین کالاهای سلامت را برای تعدادی از کشورها از را بین بردند آنها حق آموزش و دسترسی به دانش و فناوری را از برخی از کشور ها از بین برده و حق توسعه و پیشرفت را از بسیاری از کشورها گرفتند آنها با این تحریم های ظالمانه حقوق زنان، سالمندان، کودکان و افراد دارای معلولیت را پایمال کردند.

زنگانه گفت: ایالات متحده آمریکا در حالی خود را مدعی حقوق بشر می‌داند که در داخل این کشور نظارت هدفمند بر تحقق حقوق اقلیت هایی چون مسلمانان، سیاهان، سرخ پوستان و آسیایی تبارها وجود ندارد.

استاندار گلستان گفت: این کشور بزرگترین حامی رژیم اشغالگر اسرائیل محسوب می‌شود و با حمایت‌های مادی و غیرمادی خود از این رژیم زمینه های تداوم نقض حقوق بشر را تداوم می‌بخشد. 

وی افزود: آمریکا با استفاده ابزاری از مفهوم حقوق بشر در مقابله با تروریسم دست به حذف فیزیکی شخصیت‌ها و مشاهیر حامی حق و انسانهای ارزشمند می‌کند که متاخرین مثال در این زمینه ترور ناجوانمردانه سردار دلها توسط پهپاد آمریکایی بوده است.

استاندار گلستان گفت: امیدواریم در این نشست ما بتوانیم به اهداف ترسيم شده توسط برگزارکنندگان این رویداد بسیار ارزشمند نائل شویم.

انتهای پیام
captcha