ایران پرچمدار فرهنگ مهدویت در جهان است
کد خبر: 4141616
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
امام جمعه کرمان:

ایران پرچمدار فرهنگ مهدویت در جهان است

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی برنامه‌ریزی در حوزه جریان بزرگ و قوی فرهنگ مهدویت را ضروی دانست و گفت: پرچمدار این رسالت مردم ایران هستند و از ایران باید به جهان منتشر شود تا بستر برای ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) فراهم شود.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز، ۲۸ اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای سیاستگذاری، پشتیبانی و هماهنگی فعالیت‌های مهدوی استان کرمان با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه مهدویت گفت: با فرهنگ‌سازی یک موضوع چندین نسل تداوم پیدا می‌کند.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: با فرهنگ‌‌سازی، نسل‌ها مکلف هستند که آن موضوع را ادامه دهند و در صورت تداوم تبدیل به یک جریان قوی می‌شود مانند موضوع عاشورا که تبدیل به یک فرهنگ شده است.

وی با اشاره به اقدامات مردمی که به‌صورت دلی در حوزه فرهنگ عاشورا و ماه محرم انجام می‌شود، افزود: موضوعات اعتقادی بسیاری وجود دارد و عصاره امامت و نبوت در قیام حضرت ولی‌عصر(عج) و اصلاح جهان به نمایش گذاشته می‌شود. فرهنگ مهدویت بسیار پیشرو است که جا دارد روی آن کار شود.

نماینده ولی‌ فقیه در کرمان تصریح کرد: پرچم‌دار حرکت و جریان مهدویت در زمان غیبت ولایت فقیه و قوی‌ترین چهره جهانی است. پس از معصومین(ع) در یک جامعه ولایی هیچ شخصیت سیاسی، اجتماعی و اعتقادی در دنیا وجود ندارد که بتواند مانند ولایت فقیه تأثیرگذار باشد.

وی ولایت‌ فقیه را یکی از علل ماندگاری انقلاب دانست و ادامه داد: به دلیل وجود این عامل حوادث نمی‌تواند به راحتی انقلاب را حتی کمی جابه‌جا کنند. همین وزنه قوی و مطمئن ولایت فقیه است که بالای سر انقلاب قرار گرفته و می‌تواند حرکت عظیم مردم را خیلی زود تبدیل به یک قدرت قوی کرده و جریان‌ سازی کند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی برنامه‌ریزی در حوزه جریان بزرگ و قوی فرهنگ مهدویت را ضروی دانست و با بیان اینکه زیر ساخت‌های این جریان در فرهنگ و اعتقادات ما وجود دارد، گفت: امیدوارم ستاد مهدویت بتواند این رسالت بزرگ را انجام دهد زیرا یک رسالت تاریخی برای انسان است. در این ارتباط اگر همه استان و در نگاه کلی‌تر همه کشور کنار هم قرار بگیرند می‌توانیم به‌صورت جهانی این رسالت را انجام دهیم. پرچمدار این رسالت مردم ایران هستند و از ایران باید به جهان منتشر شود تا بستر برای ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) فراهم شود.

انتهای پیام
captcha