حضرت معصومه(س) الگویی تمام عیار برای دختران است
کد خبر: 4141772
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
حجت‌الاسلام نکونام:

حضرت معصومه(س) الگویی تمام عیار برای دختران است

امام‌جمعه شهرکرد گفت: اگر دختران جامعه به حضرت معصومه(س) اقتدا کنند به اوج کرامت خواهند رسید چرا که ایشان در تمامی زمینه‌ها اعم از جهاد، علم‌آموزی، اخلاق، عبادت، حیا و حجاب و... برای دختران یک الگوی نمونه هستند.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز، ۲۹ اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد اظهار کرد: ۳۱ اردیبهشت به عنوان روز ملی جمعیت نام‌گذاری شده است که یکی از موضوعات بسیار مهم امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود، درحال حاضر پیری جمعیت به یک تهدید بزرگ برای کشور ما تبدیل شده و اگر به آن توجه نشود ایران به جایی خواهد رسید که در مسیر رشد با مشکل مواجه می‌شود و شاید به مرحله‌ای برسد که برای تأمین نیروی کار خود به سایر کشورها نیاز داشته باشد.

امام‌جمعه شهرکرد با بیان اینکه آمارهای طلاق و ازدواج موجود در کشور نگران‌کننده است، افزود: آمار فرزندآوری در تمامی مناطق کشور به جز برخی مناطق مانند استان سیستان و بلوچستان شکننده است، امروز نباید مسائلی همچون اقتصاد و معیشت به بهانه‌ای برای نداشتن فرزند تبدیل شوند البته دولت نیز باید شرایط را فراهم و قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را به خوبی اجرا کند.

وی با اشاره به ولادت حضرت معصومه(س) در تاریخ اول ذی‌القعده که به عنوان روز دختران نیز نامگذاری شده و آغاز دهه کرامت است، ادامه داد: فاطمه معصومه(س) همواره به عنوان یک الگوی تمام عیار برای دختران و بانوان شناخته می‌شود و باید تمامی افراد توجه خاصی به ویژگی‌های عبادی، سیاسی، اخلاقی، علمی و... این بانوی بزرگوار داشته باشند.

نکونام تصریح کرد: اگر دختران جامعه به حضرت معصومه(س) اقتدا کنند به اوج کرامت خواهند رسید چراکه ایشان در تمامی زمینه‌ها اعم از جهاد، علم‌آموزی، اخلاق، عبادت، حیا و حجاب و... برای دختران یک الگوی نمونه هستند؛ خوشبختانه دختران بسیاری در کشور وجود دارند که تمامی سعی خود را به کار گرفته‌اند تا به این بانوی بزرگوار اقتدا کنند و ایشان را الگوی خود قرار دهند.

امام‌جمعه شهرکرد اضافه کرد: سوم خردادماه سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت است همچنین چهارم خردادماه روز دزفول مقاوم و روز مقاومت و پایداری است، در مسئله فتح خرمشهر و مقاومت دزفول درس‌های بسیاری وجود دارد اما درس مهمی که باید از این مناسبت‌ها کسب کنیم مقاومت در تمامی عرصه‌هاست که نتیجه‌ای جز پیروزی ندارد.

وی یادآور شد: ما باید در تمامی عرصه‌ها از خود مقاومت نشان دهیم تا به لطف خداوند به پیروزی برسیم، مقاومت موضوعی است که خرمشهر را آزاد کرد، دزفول را الگو ساخت و همچنین دوران دفاع مقدس را به اوج رساند بنابراین ما در انواع سختی‌ها و فتنه‌های دشمن به مقاومت نیاز داریم.

نکونام با بیان اینکه نتیجه مقاومت در عرصه‌های مختلف مانند عرصه‌های نظامی قابل مشاهده است، بیان کرد: خوشبختانه شرایط امروز در تمامی دنیا درحال رقم خوردن به نفع جمهوری اسلامی ایران است. برای مثال جبهه غرب جنگ اوکراین را راه‌اندازی کرد تا به اهداف خود دست پیدا کند اما این موضوع به پیوند بیشتر قدرت‌های شرقی انجامید به گونه‌ای که برخی کشورها مانند عربستان از اتحاد با کشورهای غربی ناامید شدند و خوشبختانه قدرت غرب درحال افول است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: حفظ رکن اصلی درون نظام جمهوری اسلامی ایران که مردم هستند در حفظ و تداوم دستاوردهای خارجی تأثير بسزایی دارد بنابراین باید هرچه بیشتر به مردم خدمت و رضایت آن‌ها کسب شود. درواقع وظیفه اصلی در خدمت به مردم گره‌گشایی از کار آن‌ها است که این موضوع با شنیدن حرف مردم به دست می‌آید.

انتهای پیام
captcha