جلسات قرآن خط‌ مقدم عمل به منویات مقام معظم رهبری است + صوت و عکس
کد خبر: 4141886
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
در منادی بیست‌ودوم مطرح شد

جلسات قرآن خط‌ مقدم عمل به منویات مقام معظم رهبری است + صوت و عکس

احمد ابوالقاسمی در بیست و دومین محفل مجمع قرآنیان اسلامشهر (منادی) که شب گذشته، ۲۹ اردیبهشت‌ماه برگزار شد، گفت: بهترین مکان برای خط‌نگه داشتن و عمل به منویات مقام معظم رهبری همین جلسات قرآن است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، بیست و دومین محفل مجمع قرآنیان اسلامشهر (منادی) به منظور ترویج و تعمیق فرهنگ تربیتی و ناب قرآن در بین آحاد مردم و نیز تحقق فرامین مقام معظم رهبری شب گذشته، ۲۹ اردیبهشت با حضور جمعی از قاریان و حافظان ممتاز و بین‌المللی برگزار شد.

ازجمله میهمانان این محفل قرآنی محمدتقی میرزاجانی، معاون آموزش، پژوهش و ارتباطات شورای عالی قرآن، احمد ابوالقاسمی، پیشکسوت قرآنی، محمد کاظمی، حمید رحیمی و محسن قاسمی، قاریان ممتاز کشور بود.

میرزاجانی در این محفل ضمن تشکر از برگزارکنندگان این جلسه و تبریک ایام دهه کرامت، به رشد قابل توجه چهره‌های قرآنی اسلامشهر تاکید کرد و گفت: از لحظاتی که وارد این مکان مقدس شدم نورانیت و معنویت ویژه آن را لمس کردم. به لطف خدا این جلسه، مزین به نور قرآن و اهل بیت(ع) است و ان‌شاالله این برکت همچنان جاری و ساری باشد.

معاون آموزش، پژوهش و ارتباطات شورای عالی قرآن افزود: در طول سال‌های اخیر شهرستان اسلامشهر توفیقات بسیار خوبی در حوزه قرآنی داشته است. در سطوح مختلف قاریان ممتاز، برجسته و حافظان قرآن از این خطه در سطح ملی و بین‌المللی درخشیده‌اند و مدیران خوب قرآنی از این نقطه برخاسته‌اند.

میرزاجانی تصریح کرد: این جریان بشارت‌دهنده و نویددهنده این است که اگر همین شتاب و رشد استمرار داشته باشد در آینده‌ای بسیار نزدیک می‌توانیم، شهرستان اسلامشهر را به عنوان یکی از پایگاه‌های جدی قرآنی کشور بشناسیم و این اتفاق هم دور نیست و امیدواریم که خدای متعال این برکت را مضاعف بفرماید. صمیمیت، اتحاد و انسجامی که بین فعالان قرآنی این منطقه وجود دارد، باعث این برکات شده است.

احمد ابوالقاسمی، سرپرست کاروان قرآنی حج 1402 طی سخنانی با تاکید بر اینکه بهترین مکان برای خط نگه داشتن و عمل به منویات مقام معظم رهبری همین جلسات قرآن است، گفت: قاریان ما وقتی که مقابل عموم مردم و غیرحرفه‌ای‌های این عرصه قرار می‌گیرند به اجبار آب در شیر می‌کنند و مجبورند با نَفَس بلند بخوانند، چراکه مردم شناختی از فن تلاوت ندارند و منتظرند که قاری با صدای بلند و در اوج بخواند. اما در این جلسات به دلیل اینکه شما شنونده خوبی هستید، هیچوقت قاری را به تکلف نمی‌اندازید، چراکه شما این هنر را می‌فهمید.

وی افزود: مردم عادی ظرافت و سختی تحریرهای این عرصه را درک نمی‌کنند و تنها از قاری می‌خواهند که در اوج و با نَفَس بلند بخواند تا تشویقش کنند؛ بنابر این وجود این جلسات می‌تواند خط نگهدار نگرانی مقام معظم رهبری در مورد آوازخوانی برخی افراد به جای قرآن خواندن باشد و آن را کنترل کند.

قاری بین‌المللی کشورمان با ارائه پیشنهادی برای ضبط تلاوت‌های قرآنی این مجالس گفت: بایستی زمان برنامه را برای ضبط تلاوت‌ها بیشتر و قاریان تراز اول را دعوت کنید تا این آثار برای مردم بماند و آن‌ها واقعیت تلاوت را بفهمند و درک کنند. از استاد میرزاجانی درخواست می‌کنم که با مساعدت و حمایت‌های خودشان کمک کنند تا این روند و اینگونه جلسات در سطح تهران زیاد شود.

کد

ابوالقاسمی به گله‌مندی جامعه از افزایش سطح دروغگویی در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل افزایش دروغ در جامعه، عدم تحمل و درک فرد مقابل از اتفاق و جریانی است که منجر به دروغ می‌شود. مؤمن کسی است که مردم از آن احساس امنیت کنند و کسی نگرانی در خصوص ارتباط با آن نداشته باشد. اگر شما نمی‌توانید همه دروغگو‌های عالم را هدایت کنید، خودتان عامل دروغگویی افراد مقابلتان نباشید و تحملتان را بالا ببرید که آن‌ها به واسطه شما مجبور به دروغگویی نشوند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، طبق روال همیشه محافل منادی، در این جلسه نیز علی دادایی، ذاکر اهل بیت، به ذکر توسل به اهل بیت(ع) پرداخت. در بخش دیگری از این مراسم خط‌نوشته‌هایی نیز توسط علی صادقی، حافظ کل و قاری قرآن و از اعضای انجمن خوشنویسان اسلامشهر نگاشته و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رواز، مسئول اداره تبلیغات شهرستان اسلامشهر به میهمانان برنامه اهدا شد.

در این مراسم امیرحسین قدیمعلی‌لو، محمدامین نبی‌لو، مرتضی شکوری، ابوالفضل نبی‌لو، حمید رحیمی، محسن قاسمی، محمد کاظمی، محمدتقی میرزاجانی و احمد ابوالقاسمی به تلاوت پرداختند.

یادآور می‌شود، مجمع قرآنیان اسلامشهر، مجمعی مردم‌نهاد است و از سوی جمعی از قرآنیان این منطقه پایه‌گذاری شده است. اکنون فعالیت‌های قرآنی مجمع در قالب برگزاری محافل ماهیانه انس با قرآن است و در آینده این فعالیت‌ها در راستای گسترش فرهنگ قرآنی توسعه خواهد یافت.

وهاب خدابخشی

انتهای پیام
captcha