قاریان با برپایی محافل پرشور قرآنی در اذهان حجاج خاطره‌سازی کنند
کد خبر: 4145739
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
حجت‌الاسلام نواب در دیدار با اعضای کاروان قرآنی حج:

قاریان با برپایی محافل پرشور قرآنی در اذهان حجاج خاطره‌سازی کنند

سرپرست حجاج ایرانی در دیدار با گروه حافظان و قاریان قرآن مجید خواستار استفاده از همه فرصت‌ها برای انتقال پیام‌های مصحف شریف شد و خواستار شد تا قاریان با برپایی محافل پرشور قرآنی در اذهان حجاج خاطره‌سازی کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، سرپرست حجاج ایرانی در دیدار با گروه حافظان و قاریان قرآن مجید آنان را پیونددهنده بین علاقه‎مندان و شیفتگان برنامه‌های قرآنی و کلام وحی دانست.

در این دیدار که شنبه ۱۳ خردادماه در بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره انجام شد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب قاریان و حافظان قرآن مجید را به تلاش برای بهره‌گیری هر چه بیشتر زائران خانه خدا از کلام الهی فرا خواند و برگزاری جلسات ترتیل‌خوانی، محافل انس با قرآن در کاروان‌ها و حلقات قرآنی در مسجدالحرام و مسجد النبی را مطلوب و حاوی پیام‌های قرآنی دانست.

وی همچنین به اثرگذاری قرآن در روح و جسم انسان اشاره کرد و خطاب به حاضران گفت: در این سفر از خود یادگاری در میان حجاج به جای گذارید. زائران شیفته قرآن هستند و برای همراهی، مشارکت و حضور در جلسات و محافل قرآنی آمادگی دارند.

سرپرست حجاج ایرانی از معاونت فرهنگی بعثه مقام معطم رهبری خواست تا علاوه بر فعالیت‌های فعلی با همراهی روحانیون کاروان‌ها برای حضور کاروان قرآنی نور در جمع زائران ایرانی برنامه‌ریزی کند و افزود: این اقدام تاثیرگذار است و برکات فراوانی دارد و از جمله موجب برقراری ارتباط با زائر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه از همه فرصت‌ها باید برای انتقال پیام‌های قرآن و سخنان ارزشمند نبی اکرم(ص) و ائمه معصوم (علیهم السلام) بهره برد، ادامه داد: قاری با تلاوت دلنشین خود دل مردم را به این آیات و مفاهیم آن گره می‌زند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه قرآن غذای روح مردم است، گفت: مردم باید با پیام‌های قرآن بیشتر آشنا شوند و ختم قرآن یادگاری از طرف شما برای زائرانی باشد که پیامبر اکرم و بیت الله الحرام را در این سفر معنوی زیارت می‌کنند.

وی در رابطه با برنامه‌هایی که قاریان می‌توانند در سرزمین وحی برای زائران و ضیوف‌الرحمان برگزار کنند، توصیه‌ها و پیشنهاداتی به حاضران ارائه کرد و با اشاره به پشتیبانی از اینگونه برنامه‌ها، بر لزوم استفاده از اشعار و متن‌های ماندگار، زیبا و روحبخش توسط گروه تواشیح در برنامه‌ها و محافل قرآنی تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین در بخشی از سخنان خود همزمان با سالروز ارتحال امام امت(ره)، یاد امام راحل را گرامیداشت و تصریح کرد: حرکتی که امام راحل عظیم الشان آغاز و مدیریت کردند و در ادامه با هدایت مقام معظم رهبری آن مسیر ادامه یافت تحول بزرگی را نه فقط در ایران اسلامی بلکه در جهان به وجود آورد.

وی افزود: در زمانی که برخی دین را افیون ملت‌ها می‌نامیدند، شاهد حرکت‌هایی برای گسترش معارف دینی و دین‌خواهی هستیم و باید قدردان و پوینده راه آن انسان الهی و فرزانه باشیم که این وضعیت نتیجه حرکت انقلابی ایشان است.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین رکن‌الدینی، معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری نیز به برنامه‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در این مجموعه در دوران مسئولیت حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت اشاره کرد و از حاضران خواست پیشنهاداتی را که قابل اجراست و موجب می‌شود زائر لذت معنوی بیشتری در این سفر ببرد؛ ارائه کنند.

بر پایه این گزارش، احمد ابوالقاسمی، سرپرست کاروانی قرآنی حج ۱۴۰۲ نیز از برنامه‌ها و فعالیت‌های کاروان قرآنی نور از زمان حضور در سرزمین وحی گزارش داد و گفت: این گروه آمادگی دارد تا در برنامه‌های فرهنگی کاروان‌ها حضور یابد و به تعداد بیشتری برنامه اجرا کند.

انتهای پیام
captcha