نیازهای مرز باشماق تا زمان اربعین احصا و اولویت‌بندی شود
کد خبر: 4142981
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱

نیازهای مرز باشماق تا زمان اربعین احصا و اولویت‌بندی شود

فرماندار مریوان با اشاره به تردد زائران اربعین از مرز باشماق برای دومین سال متوالی گفت: در این راستا باید نگاه ویژه‌ای به مرز باشماق داشته باشیم و نیازهای این مرز در فاصله زمانی باقی‌مانده تا اربعین احصا و اولویت‌بندی شود.

اسماعیل احمدی فرماندار مریوان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل احمدی، فرماندار شهرستان مریوان، امروز، دوم خردادماه در اولین نشست ستاد اربعین شهرستان با محوریت کمیته هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی، با اشاره به اینکه سال گذشته برای اولین بار مرز باشماق برای تردد زائران اربعین معرفی شد، گفت: سال گذشته با وجود آنکه اولین سال تردد زائران اربعین از مرز باشماق بود اما ۷۶ هزار زائر از این مرز تردد کردند که این تعداد ۷.۶ برابر برآوردهای اولیه بود.

وی با اشاره به اینکه در اربعین پارسال با وجود کاستی‌ها موجود اما با تلاش شبانه‌روزی ستاد اربعین نمره بسیار مناسبی در اولین تجربه کسب کردند، افزود: همه اعضای ستاد باید خود را مکلف بدانند در حوزه مسئولیتی که برعهده دارند، امکانات مورد نیاز را تأمین کنند.

فرماندار مریوان با بیان اینکه امسال توقع زائران به دلیل کسب تجربه پارسال بالاتر رفته است، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا چند سال آینده پذیرش زائران اربعین در مریوان به دلیل شرایط آب و هوایی افزایش یابد.

وی با اشاره به تردد زائران اربعین از مرز باشماق برای دومین سال متوالی گفت: در این راستا باید نگاه ویژه‌ای به مرز باشماق داشته باشیم و نیازهای این مرز در فاصله زمانی باقی‌مانده تا اربعین احصا و اولویت‌بندی شود.

احمدی افزود: تا اربعین بر مبنای طرح مطالعاتی انجام گرفته ساماندهی واریانت خروسه و پل گاران در مسیر سنندج - مریوان در اولویت قرار گیرد که با انجام آن ۲۰ تا ۳۰ درصد زیرساخت لازم برای تردد زائران اربعین تأمین خواهد شد.

فرماندار مریوان در پایان یادآور شد: امیدواریم هفته آینده ورودی شهر از ایران خودرو تا بهشت مصطفی نیز به همت اداره‌کل راه و شهرسازی کلنگ‌زنی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha