ارسال بیش از ۲ هزار اثر به جشنواره جهانی«شعر مقاومت»
کد خبر: 4143036
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸

ارسال بیش از ۲ هزار اثر به جشنواره جهانی«شعر مقاومت»

شهردار کرمان با بیان اینکه در مجموع بیش از ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره جهانی«شعر مقاومت» ارسال شده است، گفت: آیین پایانی این جشنواره در تیرماه سال جاری و همزمان با روز قلم در کرمان برگزار می‌شود.

سعید شعرباف شهردار کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، سعید شعرباف، شهردار کرمان از برگزاری آیین پایانی جشنواره جهانی«شعر مقاومت» در تیرماه سال جاری و همزمان با روز قلم در کرمان خبر داد و گفت: این مراسم با حضور مهمانان ویژه برگزار می‌شود و برای حضور بعضی از چهره‌های شعر مقاومت جهان به‌‌ویژه در حوزه شعر مقاومت فارسی و عربی برنامه‌ریزی شده است.
 
وی با بیان اینکه برگزاری شب‌های شعر و نشست‌های تخصصی از جمله برنامه‌هایی است که در جریان برگزاری آیین پایانی جشنواره شعر مقاومت اجرا می‌شود، افزود: شاعران فارسی‌ زبان، عرب‌ زبان و انگلیسی‌ زبان از استان‌های مختلف کشور و همچنین از کشورهای عراق، لبنان، افغانستان، استرالیا، سوریه، آفریقای جنوبی، پاکستان، یمن و... آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.
 
شهردار کرمان با بیان اینکه در مجموع بیش از ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، گفت: جشنواره شعر مقاومت باید نگاهی متفاوت و فراگیر به مفهوم مقاومت داشته باشد؛ زیرا مفهوم‌ مقاومت، زبانی جهانی برای گفت‌وگو با مردم جهان و فراتر از مرزهای اسلامی است و زمانی که این گفتمان در کنار هنر شعر قرار بگیرد تأثیرگذار است.
 
شعرباف تصریح کرد: شهر کرمان با نام سردار سلیمانی، شهید بزرگ مقاومت پیوند دارد؛ بنابراین ضروری است جشنواره‌ای که در آن مفهوم مقاومت محور است در نخستین دوره به بهترین شکل ممکن برگزار شود تا آغازگر مسیری جریان‌ساز در جهانشهر مقاومت با میدان‌داری هنر ایرانی شعر باشد.
انتهای پیام
captcha