یکایک مردم در دفاع مقدس ایفای نقش کردند
کد خبر: 4143361
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳

یکایک مردم در دفاع مقدس ایفای نقش کردند

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) گفت: یکایک مردم ایران اسلامی از جمله مناطق جنگی در هشت سال دفاع مقدس ایفای نقش کردند، تا دشمن را عقب راندیم.

سردار محمدتقی اوصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع)به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، سردار محمدتقی اوصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع)، امروز سوم خرداد در مراسم بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر که در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه برگزار شد، گفت: یکایک مردم در کنار نیروهای مسلح بودند و هر کسی به نوعی نقش‌آفرینی کرد، تا اینکه در نهایت دشمن متجاوز را از خاک کشور بیرون راندیم.

اوصانلو گفت: دشمن این تصور باطل را داشت، که به واسطه اجرای سه روز عملیات می‌تواند، خرمشهر را به دست آورد، آنها این تصور اشتباه را داشتند، که بعد از پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی در کشورمان نیروی مسلح وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دشمن اطلاعات دقیقی از ارتش نداشت، همچنین بر این باور بودند که انسجامی بین نیروهای مسلح کشورمان وجود ندارد، گفت: همچنین تجهیزات نظامی کشورمان فرسوده بود و قطعه‌ای هم در داخل کشورمان تولید نمی‌شد.

اوصانلو اضافه کرد: پس این دیدگاه دشمن که می‌تواند خرمشهر را اشغال کند، چندان دور از ذهن هم نبود، اما بالاخره به واسطه قدرت ایمان با اتکا به عالم ربانی امام خمینی و به واسطه عنایت‌های ذات اقدس الهی توانستیم در مقابل دشمنان تا دندان مسلح ایستادگی کنیم.

وی اضافه کرد: در یک ماه نخست جنگ، عراقی‌ها تا 15 کیلومتری اهواز پیش‌روی کردند، ولی آنجا بود که انقلاب نقش خود را نشان داد و مردم اعم از زن، مرد، کوچک و بزرگ در مقابل دشمن ایستادگی کردند و جلوی دشمن را گرفتند.

اوصانلو با بیان اینکه مردم عادی اهواز جلوی دشمن را گرفتند، که برخی اسلحه داشتند، اما برخی دیگر نه، گفت: با ایجاد کانال، توانستند جلوی حرکت دشمن را بگیرند.

وی اضافه کرد: فرماندهان، افسران و درجه‌داران دوشادوش مردم ایستادگی کردند، تا اینکه دشمنان نظام و انقلاب را توانستند به عقب برانند.

انتهای پیام
captcha