جذب مردم به سوی نماز نیازمند کار فرهنگی پژوهشی است
کد خبر: 4143373
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳
استاندار خراسان‌جنوبی تأکید کرد: 

جذب مردم به سوی نماز نیازمند کار فرهنگی پژوهشی است

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: در بعضی از مکان‌ها بهترین نمازخانه‌ها وجود دارد، اما در جذب مردم برای اقامه نماز جماعت موفق نبوده‌اند که در این خصوص باید کار فرهنگی پژوهشی انجام شود. 

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، شب گذشته سوم خردادماه در جلسه ستاد اقامه نماز استان، ضمن گرامیداشت یاد شهدای فتح خرمشهر و همچنین پنج شهید مرزبانی که در درگیری با تروریست‌ها به شهادت رسیدند، اظهار کرد: هر چند در فضای مجازی استان  این پنج شهید جوان گرامی داشته شدند، اما در سطوح ملی خارج از دولت کار خوبی در این خصوص انجام نشد که باید با الگو برداری از خراسان‌جنوبی حق مطلب را در این باره ادا کنند.

وی با اشاره به شرایط نمازخانه‌ها، تصریح کرد: در بعضی از مکان‌ها بهترین نمازخانه‌ها وجود دارد، اما در جذب مردم برای اقامه نماز جماعت موفق نبوده‌اند که در این خصوص باید کار فرهنگی پژوهشی انجام شود. 

قناعت، ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی درخصوص اقداماتی که در راستای تجهیز، بهسازی و کیفی‌سازی خدمات در نمازخانه‌ها انجام می‌شود را ضروری و مؤثر خواند. 

وی بر ضرورت تجهیز نمازخانه‌ها با هدف ایجاد جاذبه برای حضور جوانان تأکید کرد و ادامه داد: در اولین جلسه شورای اداری استان نام دستگاه‌های موفق در این زمینه و نیز حوزه‌هایی که کوتاهی‌هایی داشته‌اند باید اعلام شود. 

به گفته وی؛ باید برای اجرای توافقنامه‌های منعقده بین ستاد اقامه نماز کشور و وزارتخانه‌ها‌ رصد لازم انجام شود تا میزان اجرای آن‌ها در هر دستگاه اجرایی استان مشخص شود. 

استاندار با اشاره به اینکه مدیران و معاونان دستگاه‌های اجرایی باید در نمازهای جماعت ادارات حضور یابند، بیان کرد: مکان نمازخانه ادارات و تجهیز آن‌ها باید به گونه‌ای باشد که سبب ایجاد جاذبه برای حضور جوان‌ها در نمازهای جماعت شود. 

قناعت خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مسئول باید در زمینه تجهیز نمازخانه مجتمع‌های بین راهی اقدامات لازم را انجام دهند. 

وی با اشاره به اینکه نمازخانه  بیمارستان‌ها باید دارای فضای مناسبی باشند، یادآور شد: نمازخانه‌های بوستان‌ها نیز باید به خوبی تجهیز شوند تا شاهد برپایی نماز جماعت‌های باشکوه در آنها باشیم.

انتهای پیام
captcha