آمادگی پذیرش بیشتر زوار در مرز خسروی در دستور کار قرار گرفت
کد خبر: 4143485
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶

آمادگی پذیرش بیشتر زوار در مرز خسروی در دستور کار قرار گرفت

وزیر کشور گفت: امسال آمادگی برای پذیرش بیشتر زوار در مرز خسروی در دستور کار قرار گرفته و به این منظور تلاش می‌کنیم تا نقاط تردد از داخل مرز به کشور عراق افزایش یافته تا تجمع پشت مرز‌ها کمتر شود.

مرز خسروی

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، احمد وحیدی، وزیر کشور امروز در بازدید از مرز خسروی در بررسی وضعیت زیرساخت‌های مرز، اظهار کرد: با توجه به بازگشایی این مرز در سال گذشته، اکنون در این بازدید ارزیابی آمادگی‌های این مرز بررسی می‌شود.

وی افزود: امسال تدارک لازم برای عبور بیشتر زائران از مرز خسروی دیده شده آمادگی پذیرش بیشتر زوار در مرز خسروی در دستور کار قرار گرفت به این منظور تلاش می‌کنیم تا نقاط تردد از داخل مرز به کشور عراق افزایش یافته تا تجمع پشت مرز‌ها کمتر شود.

وحیدی تصریح کرد: رفع کم و کسر‌های مرز خسروی در ایام اربعین، تکمیل زیرساخت‌ها، احداث اسکان‌های سرپوشیده و نیز ادامه تعاملات با کشور عراق در مسیر ایجاد شرایط بهتر در عبور از مرز‌ها از جمله این اقدامات است.

وزیر کشور بیان کرد: مرز خسروی قدمت دیرینه دارد و موقعیت خوبی برای تأمین زیرساخت و افزایش ترددات دارد و باید امنیت لازم در این مرز فراهم شود تا زائران با اطمینان بیشتر این مرز را برای عبور انتخاب کنند.

وی اظهار کرد: ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی اقدامی است که به دنبال تحقق آن هستیم و این امر مشروط به آمادگی کشور عراق در تأمین امنیت دارد.

وحیدی افزود: سال قبل ۳۰ هزار زائر به طور روزانه از مرز خسروی عبور کرد و امسال با توسعه و آمادگی بیشتر این آمار به ۱۰۰ هزار نفر در روز ارتقاء خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha