تشریح فعالیت های اوقاف و امور خیریه شهرستان های بابلسر و فریدونکنار
کد خبر: 4143488
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷

تشریح فعالیت های اوقاف و امور خیریه شهرستان های بابلسر و فریدونکنار

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های بابلسر و فریدونکنار به تشریح فعالیت های این اداره در ایام دهه کرامت و روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه پرداخت.

حجت الاسلام رمضان شجاعی

حجت الاسلام والمسلمین رمضان شجاعی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های بابلسر و فریدونکنار، در گفت و گو با ایکنا از مازندران گفت: پنجم ذی‌القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده است که همه ساله در این ایام مراسم بزرگداشت امامزادگان در استان مازندران برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال در سطح استان 21 همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان در دهه کرامت امسال در شهرهای مختلف استان برگزار می شود افزود: همایش سراسری تکریم و بزرگداشت امام زادگان شهرستان های بابلسر و فریدونکنار جهت تجلیل از خیرین، زحمتکشان، خادمان و هئیت امنا امام زادگان نهم خرداد ماه در آستان مقدس بی بی سر روضه «بی بی رقیه» شهرستان بابلسر برگزار خواهد شد.

 وی افزود: آئین گلباران امام زاده گان در شهرستان بابلسر، از سوی مرکز فرهنگی افق امام زاده ابراهیم(ع) بابلسر هم زمان با پنجم ذی القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه گلباران آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) شهرستان بابلسر، پنج شنبه ۴ خرداد از ساعت ۱۷:۳۰ از میدان بلال شهرستان بابلسر با راهپیمایی خادمان افتخاری و با حضور مسئولان لشگری و کشوری شهرستان همراه با مدیحه سرایی به ‌سمت آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام شجاعی با بیان اینکه به مناسبت تکریم و تجلیل از امامزادگان در شهرستان های بابلسر و فریدونکنار، جمعه پنجم خردادماه، شاهد برپایی نماز جمعه در امام زاده آستانه سرا فریدونکنار به امامت حجت الاسلام تقی پور امام جمعه شهرستان فریدونکنار خواهیم بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های بابلسر و فریدونکنار خاطرنشان کرد: نماز جمعه پنجم خردادماه هادی شهر، شهرستان بابلسر نیز به مناسبت تکریم و تجلیل از مقام امام زادگان و بقاع متبرکه در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) این شهر به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین آزادی امام جمعه هادی شهر برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری آئین دهه کرامت و تجلیل امام زادگان و بقاع متبرکه با حضور خادمان حضرت معصومه (س) در صحن حرم مطهر حضرت امام زاده سید محمد (ع) شهرستان فریدونکنار، اظهارکرد: از سوی مركز فرهنگى قرآنى آستان مقدس امام زاده قاسم (ع) کاردگرمحله فریدونکنار جشن بزرگ دختران آفتاب به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر برگزار شد.

حجت الاسلام شجاعی با اشاره به غبار روبی امام زادگان در سطح شهرستان های بابلسر و فریدونکنار گفت: مراسم غبارروبی و عطرافشانی آستان مقدس امام زاده قاسم (ع) و گلزار شهدای شهر آستانه سرا به مناسبت دهه کرامت و بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه با حضور مسئولان ارشد شهر آستانه سرا و شهرستان فریدونکنار برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های بابلسر و فریدونکنار با اشاره به چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: فراخوان چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی چندی پیش اعلام شد و علاقمندان به شرکت در این جشنواره ثبت نام خود را آغاز کردند، با توجه به اینکه فرصت زیادی برای ثبت نام این دوره از مسابقات باقی نمانده است لذا علاقمندان به شرکت در این دوره مسابقات تا روز 15خردادماه سال جاری فرصت دارند که در سامانه www.qraniran.ir ثبت نام کنند.

حجت الاسلام شجاعی افزود: آئین رونمایی از کتاب منتخب ادعیه اختصاصی آستان مقدس امام زاده سید محمد (ع) شهرستان فریدونکنار با حضور مسئولان شهری شهرستان فریدونکنار، به مناسبت دهه کرامت و محفل شب خاطره با عنوان «سر دلبران» به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر، در ایام بزرگداشت امام زادگان در صحن آستان مقدس امام زاده سید محمد (ع) فریدونکنار  از جمله برنامه هایی بود که برگزار شد.

انتهای پیام
captcha