جلسه 133 مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار می‌شود
کد خبر: 4143607
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵

جلسه 133 مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار می‌شود

جلسه 133 مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی هشتم خرداد به منظور بررسی دو پیش‌دستور و دو دستور در دبیرخانه شواری عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود.

برگزاری جلسه 133 مجمع مشورتی سورای توسعه فرهنگ قرآنی

به گزارش ایکنا، صد و سی و سومین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی بعدازظهر دوشنبه، هشتم خردادماه به منظور بررسی دو پیش‌دستور و دو دستور در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود.

بر همین اساس اولین پیش‌دستور این جلسه «سیری در ادبیات توسعه فرهنگ قرآنی» خواهد بود. دومین پیش‌دستور این جلسه که از ساعت 13:30 تا 16 در جریان خواهد بود «گزارش و پیگیری تصمیمات و مصوبات جلسات اخیر مجمع مشورتی» است.

دو دستور این جلسه نیز «تلخیص و تصویب اولویت‌های اجرایی جهت سندهای تبلیغ و ترویج و آموزش عمومی قرآن برای سال 1402» و «ارائه گزارش و بررسی طرح قرارگاه قرآنی شدن مساجد» است. این دستور از سوی سازمان بسیج مستضعفین پیشنهاد شده و کلیات آن در جلسه گذشته مجمع مشورتی به تصویب رسیده بود. 

مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی بازوی کارشناسی و مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی است که پاره‌ای تصمیمات آن به عنوان مصوبه شورای توسعه تلقی می‌شود. جلسه گذشته مجمع مشورتی یازدهم اردیبهشت‌ماه برگزار شد. در آن جلسه تصمیماتی در مورد طرح مسجد، پایگاه قرآنی اتخاذ و با کلیات طرح موافقت و درباره انجمن خادمان قرآن نیز تصمیماتی گرفته شد.

از جمله اعضای مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی می‌توان به معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان دارالقرآن‌ الکریم، قائم مقام وزیر علوم در امور قرآنی و علوم انسانی، قائم مقام رئیس نهادهای قرآنی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری، مدیرعامل ایکنا، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، قائم مقام معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، معاون فرهنگی و توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان، مدیران شبکه تلویزیونی و رادیویی قرآن و ... اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha