رقابت ۲۲۴ متسابق در چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی «بهار در بهار»
کد خبر: 4143653
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸

رقابت ۲۲۴ متسابق در چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی «بهار در بهار»

رئیس دارالقرآن شرکت ملی گاز ایران از رقابت ۲۲۴ متسابق در چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی «بهار در بهار» خبر داد و گفت: به اذعان اساتید قرآنی،‌ شرکت ملی گاز ایران در بحث فعالیت‌های فرهنگی قرآنی پیشران و پیشرو است.

طه کبری

به گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی شرکت گاز مازندران، طاهه کبیری، دبیر شورای فرهنگی و رئیس دارالقرآن شرکت ملی گاز ایران، امروز، پنجم خردادماه در آیین اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی «بهار در بهار» ویژه کارکنان و همسران شرکت ملی گاز ایران که با حضور ۲۲۴ متسابق بانو و آقا از دوم تا پنجم خردادماه به میزبانی شرکت گاز استان مازندران در مجتمع ورزشی و آموزشی نفت محمودآباد برگزار شد با بیان اینکه خداوند متعال را شاکریم با دغدغه‌مندی مدیران و کارکنان این شرکت سال‌هاست که پرچم فعالیت‌های فرهنگی و در رأس آن فعالیت‌های قرآنی برافراشته است، گفت: به اذعان اساتید قرآنی شرکت ملی گاز ایران در بحث فعالیت‌های فرهنگی قرآنی پیشران و پیشرو است.

وی افزود: امسال بعد از چند سال وقفه به دلیل شرایط کرونایی برای اولین مرتبه مسابقات قرآنی در مجتمع نفت محمود آباد برگزار شد.

کبیری تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآن کارکنان و همسران شرکت ملی گاز ایران به‌صورت حضوری اقدامی شایسته برای تبادل تجربیات فعالان قرآنی محسوب می‌شود که بسیار ارزشمند است.

رئیس دارالقرآن شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه سال‌های گذشته نفرات اول مرحله مقدماتی در تمامی رشته ها به مسابقات کشوری دعوت می‌شدند اما امسال سه نفر اول تمامی رشته‌ها در قالب مرحله نیمه نهایی فراخوان داده شدند و در نهایت نفرات منتخب این مرحله به مرحله کشوری دعوت شدند، اظهار کرد: دارالقرآن شرکت ملی گاز ایران آمادگی دارد در تمامی زمینه‌های آموزشی زمینه برگزاری هرگونه آموزش که فعالان قرآنی شرکت‌ها نیازمند هستند را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه امسال مسابقات «بهار در بهار» در رشته‌های حفظ کل، حفظ سه جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۱۵ جز، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۲۵ جزء، قرائت تقلیدی، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه برگزار شد، اظهار کرد: فضای مفاهیم قرآن و نهج البلاغه از نقاط قوت این دوره از مسابقات بوده است.

کبیری به نوآوری و ایده شرکت ملی گاز در رشته مفاهیم و نهج البلاغه چهاردهمین دوره مسابقات قرآن و نهج البلاغه کارکنان و همسران شرکت ملی گاز با محوریت پژوهش و تحقیق اشاره کرد و گفت: متسابقین در این رشته که در مرحله مقدماتی از منابع اعلامی در مسابقه کتبی شرکت کردند برای حضور در مرحله ملی باید بنابر موضوعات اعلام شده در فراخوان، مقاله تهیه و در روز مسابقه به دفاع از پژوهش خویش بپردازند.

وی با بیان اینکه رشته قرائت تقلیدی نیز برای اولین بار در این دوره از مسابقات جانمایی شد،‌ افزود: این رشته درواقع به نوعی مقدمه‌ای برای ورود به رشته قرائت حرفه‌ای است.متسابقین رشته قرائت تقلیدی به سبک استاد مصطفی اسماعیل، استاد منشاوی، استاد شحات انور  و استاد عبدالباسط قرائت داشتند.

دبیر شورای فرهنگی و رئیس دارالقرآن شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه آموزش فعالان قرآنی شرکت ملی گاز ایران با قوت در دست اقدام است، افزود: مطابق مصوبه شورای عالی فرهنگی شرکت ملی گاز ایران 70 تا90 درصد هزینه آموزش کارکنان و خانواده‌های آنها از سوی شرکت پرداخت خواهد شد تا شاهد رشد و شکوفایی فعالان قرآنی این شرکت باشیم.

کبیری از طراحی نرم افزار جامع قرآنی شرکت ملی گاز ایران خبر داد و گفت: آموزش حفظ،‌ مفاهیم قرآن کریم، ترجمه قرآن، مسابقات آنلاین و ... در این نرم افزار موبایلی جانمایی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha