تقویت هویت اسلامی ایرانی؛ سیاست دستگاه‌های فرهنگی خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4143805
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
استاندار خراسان‌جنوبی مطرح کرد

تقویت هویت اسلامی ایرانی؛ سیاست دستگاه‌های فرهنگی خراسان‌جنوبی

جواد قناعت گفت: اولویت امسال دستگاه‌های فرهنگی استان خراسان‌جنوبی براساس تصمیم شورای فرهنگ عمومی، تقویت هویت اسلامی ایرانی با تمرکز بر جوانان و نوجوانان است.

جلسه انجمن آثار و مفاخر خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز، ششم خردادماه در جلسه انجمن آثار و مفاخر استان که با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس انجمن آثار و مفاخر کشور که در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به فرهنگ غنی ایرانی اسلامی مردم استان اظهار کرد: یکی از شاخص‌های مهم این استان وجود مفاخر علمی، دینی، حوزه ایثار و شهادت و در حوزه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه شاخص دیگر خراسان‌جنوبی وجود بناهای فرهنگی با قدمت بالاست، افزود: در حال حاضر پنج اثر تاریخی خراسان‌جنوبی ثبت جهانی شده و همچنین ثبت کاروانسراها در دستور کار است.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این استان مردمی متدین، همراه و همسو داشته که همواره وفاداری خود را به ارزش‌های انقلاب نشان دادند، تصریح کرد: این مردم بارها در بزنگاه‌های تاریخی انقلاب وفادار خود را به اثبات رسانده‌اند و باید قدردان بود.

قناعت با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر تقویت هویت ملی، عشق به میهن و وطن‌پرستی، بیان کرد: حساسیت ایشان نسبت به فرهنگ ایرانی اسلامی ما را به این مسیر هدایت می‌کند.

وی با بیان اینکه تأکید ما برای دستگاه‌های فرهنگی تقویت هویت اسلامی ایرانی و پرچم ملی است، افزود: طبق هدف‌گذاری شورای فرهنگ عمومی استان به‌دنبال این هستیم که از گسست بین نسلی جلوگیری کنیم.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اولویت امسال دستگاه‌های فرهنگی براساس تصمیم شورای فرهنگ عمومی، تقویت هویت اسلامی ایرانی با تمرکز بر جوانان و نوجوانان است، ادامه داد: برخی کشورها بحران هویت داشته و هویت‌سازی می‌کنند، اما در ایران مفاخر بسیاری داریم و به آنان به خوبی نپرداخته‌ایم.

قناعت با اشاره به اینکه یکی از مؤلفه‌های مهم و تأثیرگذار در تقویت هویت اسلامی یرانی بزرگداشت مفاخر است که فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار خود قرار داده است، افزود: امیدواریم با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد فعال‌سازی دفتر انجمن آثار و مفاخر در استان باشیم و طی آن برنامه‌هایی مطلوب و معنادار مصوب شود.

وی بیان کرد: هرگونه ریل‌گذاری فرهنگی از طریق این دفتر انجام خواهد شد و با استقرار آن کنترل لازم در معرفی پدران فرهنگی کشور و مفاخر دنبال می‌شود و هرنوع کار مرتبط با این عرصه با هدایت و حمایت انجمن استان پیگیری خواهد شد.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کنترل، رصد و ریل‌گذاری معرفی مفاخر و تمرکز برنامه‌ها به‌عنوان متولی بر عهده انجمن خواهد بود، یادآور شد: هرچه برنامه‌های بزرگداشت بیشتری برگزار شود، در نهایت به نفع استان بوده، اثر فرهنگی خوبی داشته و از فاصله نسل‌ها جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام
captcha