«دره نظارتی» سروش دهان گشود
کد خبر: 4143817
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

«دره نظارتی» سروش دهان گشود

کتاب «دره نظارتی؛ تاریخچه نظامی محرمانه اینترنتی» توسط نشر سروش راهی کتابفروشی‌ها شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی انتشارات سروش؛ کتاب «دره نظارتی؛ تاریخچه نظامی محرمانه اینترنتی» با تحقیق عمیق و داستان‌سرایی بیشتر از یک تاریخچه است. کتاب از گذشته آغاز می‌‌شود و به توسعه آنچه ما امروز اینترنت می‌‌نامیم در طول جنگ ویتنام می‌پردازد. اما با نگاه به تجارت نظارت خصوصی که بر بخش اعظم دره سیلیکون‌ حاکم است، با بررسی هم‌پوشانی موجود و مداوم بین اینترنت و پیچیدگی صنعتی ارتش که نیم قرن قبل ایجاد شده، و با پرده‌‌برداری از روابط نزدیک بین سازمان‌‌های اطلاعاتی ایالات‌‌متحده و جنبش ضددولتی حریم خصوصی که در پی افشاگری‌‌های ادوارد اسنودن پدید آمد، به سرعت به زمان حال می‌‌رسد.

این کتاب نشان می‌‌دهد که طی این سال‌‌ها تغییرات اندکی رخ داده است؛ اینترنت به‌عنوان یک سلاح ارائه شده و توسعه یافت و امروز همچنان یک سلاح باقی مانده است. منافع نظامی آمریکا همچنان بر تمام بخش‌‌های این شبکه، حتی بخش‌‌هایی که ظاهراً مخالفت دارند، حاکم است.

یاشا لوین (زاده 22 فوریه 1981)، روزنامه‌نگار تحقیقی، نویسنده و گزارشگر روسی _ آمریکایی، در اتحاد جماهیر شوروی به دنیا آمد و در سان‌فرانسیسکوی کالیفرنیا بزرگ شد. کتاب پیش رو، ششمین کتاب وی است.

چاپ نخست کتاب «دره نظارتی؛ تاریخچه نظامی محرمانه اینترنتی» در 528 صفحه رقعی، شمارگان 100 نسخه و با قیمت 225.000 تومان از سوی انتشارات سروش در اختیار علاقه‌مندان این حوزه قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha