دانشگاهیان قرآنی علوم پزشکی شهرکرد تجلیل شدند
کد خبر: 4144971
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴

دانشگاهیان قرآنی علوم پزشکی شهرکرد تجلیل شدند

در آیینی با حضور رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از برگزیدگان دانشگاهی و کشوری بیست‌وهفتمین جشنواره قرآن و عترت(ع) این دانشگاه تجلیل شد.

تجلیل از دانشگاهیان قرآنی علوم پزشکی شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، «آیین اختتامیه مرحله دانشگاهی بیست‌وهفتمین جشنواره قرآن و عترت(ع) دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد»، امروز، ۱۰ خردادماه با حضور ریاست و مدیران دانشگاه در سالن ابن سینای علوم پزشکی شهرکرد برگزار و از برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره و فرهیختگان قرآنی این دانشگاه تجلیل شد.

ارسلان خالدی‌فر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در این آیین با گرامیداشت یاد شهدا و امام راحل(ره) و تبریک میلاد حضرت امام رضا(ع) با اشاره به اینکه قدم نهادن در حوزه فعالیت‌های قرآنی یک توفیق و دعوت از جانب خداوند است، اظهار کرد: از تلاش دانشگاهیان علوم پزشکی در این حوزه قدردانی می‌کنم و همه ما بر اهمیت و جایگاه معارف ناب قرآنی آگاه هستیم.

وی ادامه داد: ائمه معصومین(ع) توصیه‌های فراوانی را در خصوص توجه به قرآن کریم داشته‌اند و علی بن ابیطالب(ع) بعد از ضربت خوردن و در وصیت‌نامه خودشان به فرزندان خودشان و تمامی شیعیان می‌فرمایند «اللّه اللّه فی القرآن، فلا یسبقکم الی العمل به احد غیرکم» یعنی از خدا بترسيد، از خدا بترسيد درباره قرآن مبادا كسی به عمل كردن به قرآن بر شما سبقت جويد. امیدواریم که بتوانیم این توصیه ناب اميرالمؤمنين(ع) را عمل کنیم.

فاضل محمدی‌مقدم، سرپرست معاونت فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز در این آیین با تبریک سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و با اشاره به اینکه هدف از برپایی جشنواره قرآن و عترت(ع) دانشگاهیان انس هر چه بیشتر با قرآن کریم است، اظهار کرد:  شنیدن قرآن گوش‌نواز و نگاه کردن به این کتاب آسمانی چشم‌نواز است اما انس عملی با قرآن کریم مهم‌تر است که امیدواریم این رویدادهای قرآنی بستری برای فهم و انس عملی با مصحف شریف باشد.

وی با تأکید بر ضرورت وحدت و انسجام در کارهای فرهنگی و قرآنی، ادامه داد: خوشبختانه مسابقات قرآن دانشگاه‌ فرصت خوبی برای ایجاد این انسجام و همدلی فرهیختگان قرآنی دانشگاه است.

محمدی‌مقدم بیان کرد: در بیست‌وهفتمین جشنواره قرآن و عترت(ع) دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، دو هزار و ۳۰۵ دانشجو، استاد و کارمند در شش بخش شرکت داشتند که بیشترین آمار مربوط به بخش معارفی با یک‌هزار و ۵۰۷ نفر و کمترین تعداد نیز مربوط به بخش فناوری با چهار شرکت‌کننده بود و در نهایت، ۹ رتبه برتر کشوری توسط دانشگاهیان استان کسب شد.

وی در پایان گفت: برنامه ما در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری این است که بخش فناوری جشنواره قرآن و عترت(ع) که ناظر بر فضای مجازی و فناوری‌های نوین در حوزه قرآنی است، بیش از پیش تقویت شود. 

در این آیین که به همت اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شده بود، از ۱۲۰ برگزیده قرآنی در بیست‌وهفتمین جشنواره قرآن و عترت(ع) در گروه‌های دانشجویان، اساتید و کارمندان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha