حمایت کمیته امداد از ۸۲ هزار بیمار صعب‌العلاج کشور
کد خبر: 4145053
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
بختیاری خبر داد

حمایت کمیته امداد از ۸۲ هزار بیمار صعب‌العلاج کشور

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه ۸۲ هزار بیمار صعب‌العلاج در کشور تحت پوشش این نهاد قرار دارند، گفت: این افراد توانایی کار ندارند بنابراین تا پایان عمر تحت پوشش این نهاد قرار خواهند داشت، اما مابقی افراد باید به نحوی توانمند شوند و بتوانند شغل پایداری برای خود داشته باشند.

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته‌امداد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته‌امداد امام خمینی (ره) کشور امروز، ۱۰ خردادماه در «جشنواره مهر رضوی در چهارمحال و بختیاری» با بیان اینکه امروز ۱۶۶۵ لوازم ضروری بین مددجویان این استان توزیع شد، اظهار کرد: همچنین ۵۰۰۰ بسته لوازم‌التحریر بین مددجویان این استان توزیع می‌شود، از دیگر اقدامات کمیته امداد امام خمینی در چهارمحال‌وبختیاری کلنگ‌زنی ۵۵۵ واحد مسکن مددجویی و افتتاح ۲۰ واحد مسکن محرومان است.

 وی با تأکيد بر اینکه مأموریت اصلی کمیته امداد امام خمینی توانمندسازی نیازمندان تحت پوشش است، بیان کرد: با تجارب ۴۰ ساله در امر توانمندسازی به این نتیجه رسیده‌ایم که باید با ایجاد اشتغال و ساخت مسکن، مددجویان را خودکفا کنیم، امروز جشن خودکفایی ۲۰۰۰ مددجو در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۸۲ هزار بیمار صعب‌العلاج در کشور تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند، توضیح داد: این افراد توانایی کار ندارند بنابراین تا پایان عمر تحت پوشش این نهاد قرار خواهند داشت، اما مابقی افراد باید به نحوی توانمند شوند و بتوانند شغل پایداری برای خود داشته باشند.

بختیاری با تأکید بر اینکه اشتغال خانگی یکی از راهبردهای کمیته امداد است، یادآور شد: بسیاری از افراد تحت پوشش این نهاد زنان سرپرست خانوار هستند و در کنار شغل مادری باید بتوانند درآمد پایدار داشته باشند، بنابراین اشتغال خانگی برای توانمندسازی این افراد در دستور کار قرار دارد.

رئیس کمیته‌امداد امام خمینی(ره) کشور افزود: مددجویانی که برای ایجاد اشتغال تسهیلات دریافت کرده‌اند، باید بتوانند محصول تولیدی خود را به‌فروش برسانند و به همین علت صندوق تضمین اشتغال مددجویان این نهاد راه‌اندازی شده است.

وی با تأکيد بر اینکه بیکاری سرچشمه فساد در کشور است، بیان کرد: آمادگی برای پرداخت تسهیلات اشتغال به افراد نیازمندی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) نیستند در کشور وجود دارد، صندوق توانمندسازی نیازمندان با سرمایه اولیه ۲۰۰ میلیارد تومان در کشور راه‌اندازی شده است و استانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز برای حمایت اعلام آمادگی کرده‌اند.

بختیاری در پایان تصریح کرد: به گفته استاندار چهارمحال و بختیاری سند توسعه این استان در مصوبات سفر ریاست جمهوری دیده و این سند ۷۴ درصد اجرایی شده است که باید بحث اشتغال در این استان فعال شود.

خدمات دولت سیزدهم مشهود است 

در ادامه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه برکات جاری در عالم به‌خاطر اهل‌بیت(ع) است، اظهار کرد: در قرآن کریم بیان شده که هر فردی در دنیا دچار مشکل است به در خانه اهل‌بیت(ع) مراجعه کند و به برکت تمسک به این بزرگواران، شاهد اتفاقات خوب در کشور خواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: آثار حضور رئيس‌جمهور در آستان قدس رضوی در دولت مشهود است، خدمات و اقدامات دولت سیزدهم به‌علت سم‌پاشی در فضای مجازی و ... دیده نمی‌شود، نباید اجازه دهیم درب خانه اهل‌بیت به روی ما بسته شود، باید قدردان خدمات نظام جمهوری اسلامی باشیم.

تداوم جهاد خانه‌سازی در چهارمحال‌وبختیاری 

همچنین، غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه کمیته‌امداد یک نهاد خیری و مردمی است، اظهار کرد: این نهاد توانسته اعتماد مردم را با عملکرد خوب خود جلب کند و در این چند دهه منشأ خیر بوده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: کمیته امداد امام خمینی به فرمان امام راحل تشکیل شد و اقدامات ارزشمندی را در کمک به نیازمندان داشتند، مردم‌یاری و مردم‌نوازی از ویژگی‌های این نهاد است و عملکرد این نهاد را می‌توان از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد.

وی با تأکيد بر اینکه انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا قوی‌تر از گذشته پیش می‌رود، گفت: کمیته امداد امام خمینی در مناطق محروم به ایجاد اشتغال و توانمندسازی محرومان می‌پردازد که این مسئله از راهبردهای انقلاب اسلامی است، همچنین این نهاد در ساخت مسکن محرومان گام‌های مؤثر و بلندی برداشته است.

حیدری با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی با اعطای تسهیلات در راستای خودکفایی نیز گام بر می‌دارد، توضیح داد: باید به جای دادن ماهی به فرد نیازمند به او ماهی‌گیری را بیاموزیم که کمیته‌ امداد در این راستا اقدامات خوبی انجام داده است، شاهدیم که افراد با تسهیلات اندک توانسته‌اند برای خود اشتغال ایجاد کنند؛ نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری بالاست، اما قطعاً خواهیم توانست با حمایت این خط را بشکنیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد جامعه باید زمین کافی را تأمین و در اختیار آن‌ها قرار دهیم، توضیح داد: جهاد خانه‌سازی باید با قوت ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به مشکل تأمین آب شرب در چهارمحال و بختیاری، گفت: حدود ۲۰۰ روستا در این استان با تانکر آبرسانی می‌شد، سال گذشته گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ موجب قطعی آب شد كه خوشبختانه فاز اول طرح آبرسانی نیمی از جمعیت استان وارد مدار شد، خطوط پدافندی اجرا و تعدادی طرح آبرسانی برای تأمین آب پایدار نیز در دست اجرا است.

حیدری تأکيد کرد: یکسال از سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری می‌گذرد و اولین تخصیص اعتبارات سفر در آذرماه انجام شد، به‌علت برودت هوا امکان عملیات عمرانی وجود نداشت، اما حرکت‌های خوبی در استان با تخصیص اعتبارات آغاز شده است و در آینده شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

جشن خودکفایی ۲ هزار مددجوی کمیته امداد 

در ادامه جاسم محمدی، مدیرکل کمیته‌امداد امام خمینی(ره)چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مسئولیت واقعی کمیته‌امداد خدمت بی‌منت به نیازمندان است، اظهار کرد: راهبرد این نهاد در ابتدا شناسایی نیازمندان واقعی و اخذ بهترین شیوه برای کمک و توانمندی این افراد است.

وی با اشاره به اینکه شاهدیم خیران و نیکوکاران باوجود مشکلات اقتصادی سال گذشته کمک‌های چشمگیری را به نهاد کمیته امداد داشتند، گفت: سال گذشته خیرین ۱۹۳ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف به این نهاد کمک مالی کردند.

محمدی بیان کرد: امروز جشن خودکفایی ۲۰۰۰ مجری طرح اشتغال مددجویان کمیته امداد امام خمینی در شهرکرد برگزار شد، همچنین ۱۶۶۵ لوازم ضروری بین مددجویان توزیع خواهد شد.

وی از کلنگ‌زنی ۵۵۵ مسکن مددجویی کمیته امداد امام خمینی در چهارمحال و بختیاری خبر داد و یادآور شد: همچنین ۲۰ واحد مسکونی مددجویی در استان افتتاح می‌شود.

انتهای پیام
captcha