مدیریت و تدریس علوم در دانشگاه باید با نوآوری‌های دنیا همراه باشد
کد خبر: 4145102
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹

مدیریت و تدریس علوم در دانشگاه باید با نوآوری‌های دنیا همراه باشد

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید در زمینه مدیریت و تدریس علوم مختلف در دانشگاه خود را با نوآوری‌های دنیا و نیاز جامعه همسان کنیم.

جمشید صباغ‌زاده، قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جمشید صباغ‌زاده، قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، امروز ۱۰ خردادماه در مراسم تودیع و معارفه رؤسای دانشگاه آزاد بیرجند اظهار کرد: گاه در کشور نداشته‌های خود را بزرگ کرده و به داشته‌های با ارزش خودمان فکر نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه نسبت به آینده دانشجویان دغدغه‌مند هستیم به همین خاطر ریل‌ گذاری در دانشگاه در حال تغییر بوده چراکه دانشگاه را به صورت سنتی نمی‌شود، اداره کرد، بیان کرد: امنیت یکی از نعمت‌‌های بزرگ الهی در جمهوری اسلامی ایران است که قابل قیاس با سایر کشورهای جهان و همسایه نیست.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از خراسان‌جنوبی به عنوان استانی فرهنگی با سرمایه‌های انسانی قوی یاد کرد و گفت: دکتر هاشمی شخصیت بسیار ارزشمندی هستند و آنچه برای انسان می‌ماند، انسانیت و اخلاقیت است.

صباغ زاده بیان کرد: رئیس جدید دانشگاه آزاد بیرجند هم زمینه تحصیلی درجه یک و سابقه بسیار درخشان علمی دارند.

وی با بیان اینکه کار کردن در دانشگاه آزاد سخت و در این چنین شرایطی گرفتن مسئولیت ایثار است، تصریح کرد: باید در زمینه مدیریت و تدریس علوم مختلف در دانشگاه خود را با نوآوری‌های دنیا و نیاز جامعه همسان کنیم.

صباغ زاده با اشاره به اینکه پیشرفت‌های خوبی در زمینه علمی در سطح جهان داشته‌ایم، بیان کرد: دنیا در حال تغییر است پس باید ما هم ریل گذاری خودمان در دانشگاه در راستای تغییر رشته‌های مورد نیاز جامعه و سایر موضوعات تغییر دهیم.

تبیین دستاوردهای نظام و دولت برای دانشجویان

سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی نیز بر لزوم تبیین دستاوردهای نظام و دولت توسط اساتید برای دانشجویان دانشگاه‌ها تأکید کرد.

وی افزود: قشر جوانی در اختیار دانشگاه‌ها قرار دارد که فضای مجازی که مدیریت و فرمان آن بر عهده ما نیست بر روی این قشر تأثیر گزار است.

طالبی با بیان اینکه در بسیاری از بخش‌ها در کشور تحریم هستیم و تنها موضوعی که تحریم نیست، اینترنت و فضای مجازی است، افزود: دشمن به خاطر اینکه بتواند القای تفکرات غربی و منافع خودش را در داخل دنبال کند در همین یک موضوع ما را تحریم نکرده‌است.

معاون استاندار با بیان اینکه ما اعتراف داریم که در موضوعات اقتصادی و معیشتی مشکلاتی در سطح کشور وجود دارد، بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته در زمینه‌های مختلف توفیقات بسیار خوبی در سطح استانی، منطقه‌ای، ملی و بین المللی داشته است.

طالبی با اشاره به ناامنی‌ها مختلف در کشورهای همسایه و مشکلات مختلف ناشی از آن، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران امنیت کامل برخودار است که این نعمت بی‌نظیری است.

وی تصریح کرد: شما به عنوان قشر فرهیخته، انقلابی و ولایی بخشی از وقت خود را برای تبیین رهاورد و دستاوردهای نظام اسلامی  و دولت و مسائل و واقعیت‌های مختلف جامعه در راستای امیدآفرینی در جامعه برای دانشجویان بگذارید چرا که تبیین این مسائل از طرف شما اساتید بهتر از سایر افراد اثرگزار خواهد بود.

معاون استاندار با اشاره به اینکه در دوران ریاست پیشین شاهد ارتقاء دانشگاه آزاد بیرجند از جوانب مختلف بوده‌ایم، بیان کرد: افزایش و ارتقاء رشته‌ ها و اقدامات خوب رفاهی برای کارکنان و اساتید این دانشگاه، از اقدامات بسیار خوبی است که در دوران ریاست قبلی دنبال شده است.

طالبی با ذکر اینکه نکته که باید شاهد ارتقای علمی در سطح دانشگاه‌های خراسان جنوبی باشیم، بیان کرد: دکتر هاشمی از نیروهای ارزشی و جهادی بودند و در دوران ریاست خود تلاش‌ های وافر و خوبی در راستای ارتقاء دانشگاه انجام دادند. 

وی تکریم و معارفه را امری طبیعی دانست و گفت: رئیس جدید دانشگاه آزاد بیرجند هم فردی با تجربه هستند اما خواسته ما این است که همه کارکنان همراهی و همکاری خوبی با این بزرگوار داشته باشند تا این همراهی و تعاملات باعث ارتقای سطح علمی دانشگاه و خراسان جنوبی شود.

یادآور می‌شود؛ در این جلسه از تلاش‌های سیدحسن هاشمی تقدیر و علیرضا عزیزی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند معرفی شد. 

انتهای پیام
captcha