۱۵ خرداد خمیرمایه نهضت امام(ره) و ملت ایران است
کد خبر: 4145387
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
حجت‌الاسلام آل‌هاشم:

۱۵ خرداد خمیرمایه نهضت امام(ره) و ملت ایران است

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی ۱۵ خرداد را خمیرمایه نهضت امام(ره) و ملت ایران برشمرد و گفت: امام(ره) فرمودند که من برای همیشه این روز را عزای عمومی اعلام می‌کنم.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 12 خردادماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، ۱۵ خرداد را خمیرمایه نهضت امام(ره) و ملت ایران برشمرد و گفت: امام(ره) فرمودند که من برای همیشه این روز را عزای عمومی اعلام می‌کنم. 

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز رحلت امام خمینی(ره) بیان کرد: وصیت‌نامه امام(ره) آخرین و مهم‌ترین تألیف سیاسی ایشان است؛ محور کلامی امام تأکید بر اصل وحدت و حضور مردم در صحنه‌ها بود. فراز و نشیب سال‌های پس از امام(ره) نشان داد که انقلاب اسلامی به لطف خدا و رهبری حکیمانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) با وجود همه کینه‌ها و دشمنی‌ها و تحریم‌ها همچنان مقتدرانه است. 

امام جمعه تبریز افزود: هر جا که به وصیت امام رضوان الله عمل کردیم پیروز بودیم و هر جا از این وحدت کلمه غفلت کردیم، شکست خوردیم. این شاخصه نجات مردم بوده و همچنان خواهد بود. 

وی با بیان اینکه بعد از ارتحال امام(ره) و در کمتر از ۲۴ ساعت، حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) به‌عنوان رهبر نظام اسلامی ایران انتخاب شد که مسئله مهمی بود، افزود: دشمنان همه فعالیت‌ها و‌ توطئه‌ها و شهادت رساندن رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر و آغاز جنگ تحمیلی را شروع کردند و در  این امید بودند که اگر امام نباشد انقلاب هم نخواهد بود ولی اقدامات شایسته مجلس خبرگان رهبری در انتخاب رهبر در کمتر از ۲۴ ساعت مشت محکمی بر دهان دشمن زد و امید آنها را به یأس تبدیل کردند. 

آل‌هاشم در ادامه خطبه‌ها با اشاره به سفر استانی رئیس‌جمهور به استان آذربایجان‌شرقی در هفته جاری اظهار کرد: طبق اعلام استانداری، رئیس‌جمهور این هفته به استان سفر می‌کند که به‌طور حتم مایه خیر و برکت برای استان خواهد بود و امیدواریم در این سفر همانند سفر قبلی، مصوبات در شأن نام آذربایجان‌شرقی و مردم آن باشد. نیازهای استان در این سفر طبق اولویت‌بندی تهیه، تدوین و مطرح شود تا این استان به جایگاه واقعی خود در کشور برسد.

وی همچنین از مردم آذربایجان‌شرقی خواست تا در اجتماع عظیمی که به همین مناسبت از سوی استانداری تدارک دیده شده حضور پرشور و در شان نام آذربایجان و تبریز داشته باشند و از نزدیک در جریان اقدامات و تلاش‌های یک سال گذشته دولت در استان در حوزه‌های حمل و نقل عمومی، آب، گازرسانی و دیگر بخش‌ها قرار گیرند.

امام جمعه تبریز همچنین به سفر اخیر رئیس‌جمهور رژیم اشغالگر قدس به جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: این رژیم از برقراری رابطه میان تهران و ریاض ناخشنود است طوری که هزینه سنگینی متحمل شده و ضربه سنگینی خورده است. همه شرایط نشان می‌دهد که غرب در مسیر سراشیبی و نابودی قرار دارد و رابطه با جریان غرب و رژیم صهیونیستی به‌عنوان مولود نامشروع‌شان سرمایه‌گذاری روی اسب بازنده است و ما معتقدیم که مردم مسلمان و دوست و برادر جمهوری آذربایجان پاسخ این اقدام اسرائیل غاصب را خواهند داد.

آل‌هاشم بیان کرد: همچنین رابطه ایران با مصر نیز این رژیم را دچار آشفتگی کرده و تمام برنامه‌های رژیم صهیونیستی که حول محور اختلاف‌اندازی بین کشورهای اسلامی بود را به هم ریخت.

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سیاست ایران، مقابله با سیاست‌های خصمانه این رژیم کودک کش است، گفت: رژیم صهیونیستی در داخل با مشکلات عدیده‌ای روبروست و در شرایطی که همه معادلات به نفع کشورهای مسلمان در حال چرخش است اقدام به برقراری ارتباط با این رژیم، خیانت آشکار به مسلمانان است.

وی ادامه داد: کشورهای عربی و مسلمان بعد از یک دهه به این نتیجه رسیدند که راه سعادت نه در ارتباط با رژیم صهیونیستی بلکه در ارتباط با کشورهای مسلمان است رژیمی که تنها به دنبال منافع خودش است و برای حفظ خود به دنبال جنگ منطقه ای و هویت بخشی است.

آل‌هاشم گفت: شواهد نشان می‌دهد که غرب و رژیم صهیونیستی که مولود نامشروع غرب است در سراشیبی سقوط و نابودی قرار گرفته و انتظارمان از مردم جمهوری آذربایجان، دادن پاسخی مناسب به این اقدامات ضد اسلامی است.

انتهای پیام
captcha