مراسم بزرگداشت سی‌و‌چهارمین سالگرد ارتحال امام(ره)‌ برگزار شد
کد خبر: 4145510
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱

مراسم بزرگداشت سی‌و‌چهارمین سالگرد ارتحال امام(ره)‌ برگزار شد

مراسم بزرگداشت سی‌و‌چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) صبح امروز در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد.

مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره)‌

به گزارش ایکنا، مراسم بزرگداشت سی‌و‌چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) از ساعت 8 صبح امروز 14 خرداد، با حضور صدها هزار نفر از مردم مؤمن ایران اسلامی و با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی آغاز شد.

برگزاری مراسم عزاداری و مرثیه‌سرایی مداحان اهل بیت(ع) از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مراسم بود و در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی، تولیت آستان مطهر حضرت امام(ره) ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان داخلی و خارجی و زائرین حاضر در مراسم، دقایقی کوتاه سخنرانی کرد.

پایان‌بخش این مراسم، سخنرانی مهم و ارزشمند رهبر انقلاب اسلامی بود.

این برنامه به طور زنده از شبکه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی پخش شد.  

براساس گزارش ستاد مرکزی بزرگداشت مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) امسال آمادگی برای پذیرایی از دو میلیون زائر شرکت‌کننده وجود داشت. همچنین ۴۰۰ خانواده با خودروی شخصی، ۵۰۰ کاروان موتوری و ۴۵۰ کاروان پیاده سازماندهی شده تا به سمت مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) حرکت کرده بودند.

300 مهمان خارجی از عراق، فلسطین، سوریه، پاکستان، هندوستان، افغانستان و برخی کشورهای آسیای میانه و همچنین سفرای مقیم کشورها در ایران در این مراسم شرکت داشتند و ۲۶ رسانه خارجی از کشورهای چین، روسیه، سوریه، لبنان، عراق، آمریکا، ژاپن و انگلستان، این مراسم را پوشش رسانه‌ای دادند. 

طبق اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شعار محوری این مراسم «خمینی؛ حقیقت ماندگار» بود.

انتهای پیام
captcha