امروز عزت شیعه به برکت انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4145729
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲

امروز عزت شیعه به برکت انقلاب اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به وضعیت شیعه پیش و پس از انقلاب اسلامی، گفت: تمام افتخاراتی که شیعه در ایران، در منطقه و در جهان کسب کرده‌ به برکت اهل بیت(ع) و به برکت انقلاب اسلامی و مکتب عزت‌آفرین خمینی‌کبیر است.

دری نجف آبادی امام جمعه اراک

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله قربانعلی درّی نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه شهر اراک در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) که شب گذشته ۱۳ خرداد در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، گفت: در روزهای بسیار ارزشمند، به یاد ماندنی و پر برکتی اعم از ایام ارتحال امام راحل (ره)، شصتمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ و انتخاب جانشین امام (ره) قرار داریم، امیدواریم با رهبری حکیمانه و عالمانه امام خامنه‌ای بتوانیم راه و مکتب امام (ره) را با قدرت و صلابت ادامه دهیم.

وی ادامه داد: باید تاریخ ایران و جهان را بشناسیم و جایگاه ایران و ملت ایران را در ۲ قرن اخیر در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای با اکنون مقایسه کنیم و ببینیم پیش از این در عرصه‌های مختلف در چه جایگاهی قرار داشتیم و امروز در چه جایگاهی قرار داریم، این‌ها خیلی مهم است، جوانان ما باید بدانند که وضع ما پیش از این چگونه بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: شاهان قاجار حدود ۱۳۰ سال بر این سرزمین حاکم بودند، تنها آدم باکفایت در زمان ناصرالدین شاه، میرزا تقی خان امیرکبیر بود که او را نیز به اتهام جاسوسی به ناحق کشتند، قراردادهای ننگینی که در دوره قاجار بسته شد اعم از قرارداد رژی، تنباکو و وثوق‌الدوله که با انگلیس بستند و عزت و عظمت ما را واگذار کردند، حتی در آن ایام به موجب قرارداد ننگین ترکمانچای حق کشتیرانی در دریای خزر نیز از ما سلب کردند و ملزم به پرداخت غرامت به روسیه شدیم.

وی بیان کرد: بزرگان و علمای ما به پاخاستند و نهضت مشروطیت با آن عظمت به وقوع پیوست اما مجلس را به توپ بستند، سپس شیخ فضل الله نوری را اعدام کردند و بعد هم رژیم منحوس پهلوی روی کار آمد؛ تاریخ جنگ‌های جهانی را بخوانید تا متوجه شوید نوکران اجانب بر سر ملت ما چه آوردند، اگر جمعیت ایران در آغاز جنگ جهانی اول ۲۰ میلیون بود، در پایان جنگ حداکثر ۱۲ میلیون جمعیت داشتیم، در ایران مردم را گروه گروه دفن می‌کردند و شاهد قبرها و گورهای دسته‌جمعی بودیم، این‌ها آثار آن دوره است.

آیت‌الله درّی نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: چقدر ما در آن ایام اوضاع اسف‌باری داشتیم، بعد هم جنگ جهانی دوم به وقوع پیوست، ارتش رضاخان چقدر در برابر متفقین مقاومت کرد؟ خوب است بدانید که این ارتش حتی یک گلوله هم به سمت دشمن پرتاب نکرد، ارتشی که همواره برای سرکوب مردم آماده بود، برای مقابله با تهاجم انگلیس، آمریکا و روسیه حتی یک گلوله شلیک نکرد.

وی ادامه داد: در آن ایام اربابانی اعم از بلوک غربی و شرقی، دنیا را بین خودشان تقسیم کردند و مردم ما درگیر یک لقمه نان بودند، محمدرضا در چنین شرایطی ۳۷ سال شاه ایران بود، در آن ایام نفت را بشکه‌ای  ۲ دلار از ما می‌خریدند، بعد هم به جای پول اسلحه می‌دادند و حتی از ما حق توحش می‌گرفتند.

امام جمعه شهر اراک تصریح کرد: خدا در این میان عنایتی بر ملت ما کرد و با شخصیتی مانند امام(ره) آیه «وَنُريدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ استُضعِفوا فِي الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثينَ» را محقق کرد.

وی یادآور شد: وضع شیعه را قبل از انقلاب اسلامی در لبنان ببینید که چگونه بوده است، امروز وضع شیعه را در لبنان ببینید که تبدیل به یکی از قدرت‌های منطقه شده است، وضع شیعیان را در نیجریه ببینید، ۶ فرزند شیخ ابراهیم زکراکی را به شهادت رساندند، تمام افتخاراتی که شیعه در ایران، در منطقه و در جهان کسب کرده‌ به برکت اهل بیت(ع) و به برکت انقلاب اسلامی و مکتب عزت‌آفرین خمینی‌کبیر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: امام خمینی(ره) قیام کرد و برای ما آبرو، عزت، شرف و قدرت مقاومت آورد و شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی را تحقق بخشید، اکنون ما با قدرت ایستاده‌ایم، امام(ره) به ما روحیه، طمأنینه، قدرت، قوت، اعتماد به نفس و روح توکل بر خدا داد، اکنون قدرت نیروی دریایی، زمینی و هوایی ما را ببینید، چه زمانی ما این قدرت نظامی، دفاعی، قدرت امنیتی و عملیاتی را داشتیم؟ امروز به برکت انقلاب و فداکاری‌های امام(ره) و شهدا، اسرائیل جنایتکار رو به اضمحلال است.

وی گفت: پس از امام(ره) نیز جانشین ایشان یعنی مقام معظم رهبری، این مرد بزرگ و الهی، این شخصیت والا و ارزشمند در طول ۳۴ سال گذشته، مسیر امام(ره) را با قدرت، عظمت و صلابت ادامه داده و در برابر سیاست‌مداران شرقی و غربی که سیاستشان بر مبنای حیله و حقه‌بازی است، سیاست علوی را پیاده کرده است.

انتهای پیام
captcha