نگاه ریشه‌ای به اسلام از مهمترین شاخصه‌های رهبری امام(ره) بود
کد خبر: 4145798
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲

نگاه ریشه‌ای به اسلام از مهمترین شاخصه‌های رهبری امام(ره) بود

رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان اسلام شناسی و نگاه ریشه‌ای به اسلام از مهمترین شاخصه‌های رهبری امام(ره) دانست وگفت: ایشان معتقد بودند کامل‌ترین و مترقی‌ترین دین اسلام است و اگر ما تصویری صحیح و دقیق از اسلام داشته باشیم قطعاً موفقیت ما بیشتر خواهد بود.

حجت الاسلام نورعلی دیلم رئیس مرکز بزرگ گلستان

حجت‌الاسلام نورعلی دیلم، رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان در گفت وگو با ایکنا از گلستان گفت: در طول تاریخ قیام‌های بسیاری اتفاق افتاده است و این قیام‌ها رهبران بسیاری داشته‌اند که جنگ‌های بسیاری را رقم زده و خیلی‌ها هم کشته شده‌اند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان با بیان اینکه رهبران این قیام‌ها بر این ادعا بودند که بر حق هستند و تصمیم آنها درست بوده است، ادامه داد: رهبران زیادی در دنیا مدعی پیام آوری حق بودند اما نتوانستند در تفکرات خود پایبند بوده لذا تنها معیار برحق بودن انقلاب را باید در اندیشه رهبران آنها مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان با تاکید بر اینکه انقلاب جمهوری اسلامی ایران از این قاعده مستثنی نیست، افزود: وقتی به اندیشه امام راحل نگاه می‌کنیم می‌بینیم که اندیشه ایشان برگرفته از قرآن و روایات است.

حجت‌الاسلام دیلم اسلام شناسی و نگاه ریشه‌ای به اسلام را مهمترین شاخصه رهبر کبیر انقلاب عنوان کرد و گفت: ایشان معتقد بودند کامل‌ترین و مترقی‌ترین دین اسلام است و اگر تصویری صحیح و دقیق از اسلام داشته باشیم قطعاً موفقیت ما بیشتر خواهد بود.

حجت‌الاسلام دیلم با تاکید بر اینکه بسیاری از علما و روشنفکران به بررسی اندیشه‌های امام خمینی(ره) پرداختند، تصریح کرد: وقتی برخی تفکرات در مقابل اسلام ناب محمدی، اسلام آمریکایی را مطرح کردند، امام(ره) با روشنگری تفکرات اسلام آمریکایی را که هدف اصلی آن ضربه زدن به اسلام بود را به جهانیان تبیین کرد.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان سازش با غرب و اروپا و رابطه با رژیم صهیونیستی را از تفکرات اسلام آمریکایی دانست و تصریح کرد: پس از تفکر اسلام آمریکایی، اسلام متجاهران، اسلام لیبرال‌ها و سایر گونه‌هایی از اسلام معرفی شدند که نتوانسته‌اند جایگاهی را در جهان پیدا کنند.

حجت‌الاسلام دیلم وحدت شیعه و سنی را مهمترین مساله مسلمین دانست وگفت: نباید اجازه داد تا وحدت بین مسلمانان با توطئه‌های دشمنان از بین رفته و یا خدشه‌ای به آن وارد شود.

انتهای پیام
captcha