حمایت از مستضعفین یکی از مهم‌‌ترین توصیه‌های حضرت امام بود
کد خبر: 4145860
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱

حمایت از مستضعفین یکی از مهم‌‌ترین توصیه‌های حضرت امام بود

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: حمایت از مستضعفین یکی از مهم‌ترین توصیه‌های حضرت امام بود که رهبر معظم انقلاب نیز بر این موضوع تاکید جدی دارند.

حمایت از مستضعفین یکی از مهم‌‌ترین توصیه‌های حضرت امام بودبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، روز گذشته 14 خرداد در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام که با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان کشوری و لشکری، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان همچنین اصحاب رسانه در مسجد جامع مهاباد برگزار شد، گفت: امام خمینی(ره) مردم را ولی نعمت و صاحبان واقعی انقلاب می‌دانستند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حضرت امام(ره) همیشه یاور مظلومان و مستضعفان بودند و برای حمایت از این قشر توصیه می‌کردند؛ رهبر معظم انقلاب نیز بر این موضوع بارها صحه گذاشتند، بنابراین باید توصیه امامین انقلاب را فصل‌الخطاب بدانیم.

وی ادامه داد: اعتماد به مردم و تکیه بر قدرت آنان یکی از ویژگی‌های اصلی امام راحل بود، به‌طوری‌که از ظرفیت‌های مردم کشورمان بهره گرفتند و در نهایت توانستند بر استکبار جهانی پیروز شوند و انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند.

دیرباز با بیان اینکه مخالفت با رژیم پهلوی در تمام سطح جامعه و بین آحاد مردم، صنوف مختلف و طبقات اجتماعی مختلف گسترش یافته بود، گفت: امام راحل زمانی مردم را به مبارزه با رژیم پهلوی دعوت کردند که خود نیز وارد میدان مبارزه شده بودند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به اینکه، اهل سنت و مردم کُرد زبان یکی از پیشگامان مبارزه با رژیم طاغوت بودند، گفت: مردم مرزنشین کردستان و آذربایجان غربی در دوران انقلاب و پس از پیروزی انقلاب همچنین دفاع مقدس با تقدیم شهدای زیادی وفاداری خود به نظام را نشان دادند.

وی  هجوم داعش به منطقه را یکی از درس‌های بزرگ برای منطقه مرزی شمالغرب کشور دانست، افزود: مردم اهل سنت و کُرد زبان ما هیچگاه روی خوش به داعشیان نشان ندادند و در دفاع از کیان و مرز و بوم خود همراه سایر مردم ایران پیش قدم شدند، تا اینکه ایران به صورت یکپارچه توانست داعش را نابود کند.

وی ضمن ابراز خشنودی از اینکه، اثرگذاری اندیشه امام در جهان اسلام را با وجود رحلت ایشان شاهد هستیم، ادامه داد: آثاری که ایشان از خود بر جا گذاشتند، پیامبرگونه بود و با تلاش‌های مذبوحانه استکبار جهانی راه، اهداف و مکت ایشان به فراموشی سپرده نخواهد شد.

انتهای پیام
captcha