مساجد برنامه ثابت آموزش قرآن داشته باشند
کد خبر: 4146000
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

مساجد برنامه ثابت آموزش قرآن داشته باشند

مسئول امور قرآن و عترت اداره ارشاد سمنان با اشاره به نقش کانون‌های مساجد در پیشبرد اهداف قرآنی جامعه، گفت:‌ مساجد باید برنامه ثابت آموزش قرآن داشته باشند.

مجتبی نورمحمدی مسئول امور قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، مجتبی نورمحمدی، مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امروز، 16 خرداد در جمع خبرنگاران به نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در پیشبرد اهداف قرآنی جامعه اشاره کرد و افزود: این کانون‌ها اثر مثبتی در حوزه قرآنی کشور با برگزاری مسابقات و برنامه‌های قرآنی دارند.

وی ادامه داد: ترويج و توسعه فرهنگ قرآنی مهمترين رويکرد جشنواره مدهامتان با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری است زیرا کانون‌های مساجد از مهمترین ساختارهایی هستند که در دل مساجد با هدف، بصیرت‌افزایی، روشنگری، مبارزه با توطئه‌های فرهنگی دشمنان و شناسایی استعدادهای جوانان و نوجوانان ایجاد شده است.

نورمحمدی در خصوص اقدامات کانون‌های مساجد در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی و ارائه خدمات قرآنی اظهار کرد: مسابقات قرآنی مدهامتان با رویکرد تخصصی در عرصه حفظ، تلاوت، ترتیل، اذان برای نوجوانان و جوانان کانونهای فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود که بر این اساس مقدمه‌ای به منظور درک معانی قرآنی و پیاده کردن ارزش‌های والا و مفاهیم آن در زندگی است.

مسئول امور قرآن و عترت اداره ارشاد سمنان افزود: نمازگزاران، امام جماعت ارکان اصلی مسجد برای جذب کودکان و نوجوانان به فعالیتهای مسجدی و قرآنی هستند که باید ارتباطات، امکانات ظاهری و محتوایی با توجه به نیاز و سلیقه هر قشر جامعه در مسجد فراهم شود.

به گفته وی مساجد باید دارای برنامه ثابت آموزش قرآن باشند و بستر این آموزش را ایجاد و فعال کنند، که در این راستا با برنامه‌ریزی‌های دقیق، کاربردی و جذاب و با استفاده از تمام ظرفیت‌های مساجد نسبت به جذب آحاد مردم به‌ویژه نسل جوان و نوجوان و انس آن‌ها با دریای بیکران معارف قرآنی اقدام و اهتمام جدی صورت پذیرد.

مدیر کانون فرهنگی هنری  امام جعفر صادق(ع) گرمسار با اشاره به ضرورت تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی متذکر شد: فراهم کردن زیرساخت از نظر محتوایی (داشتن مربیان متخصص) و غیر محتوایی شامل امکانات ظاهری، سمعی و بصری برای کار و تبلیغات گسترده برای جذب مخاطب لازم است.

انتهای پیام
captcha