برگزاری نشست روسای پارک‌های علم و فناوری کشور به میزبانی اردبیل
کد خبر: 4146096
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵

برگزاری نشست روسای پارک‌های علم و فناوری کشور به میزبانی اردبیل

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از برگزاری نشست سراسری روسای پارک های علم و فناوری کشور با حضور مسئولان و مدیران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.

نشست روسای پارک‌های علم و فناوریبه گزارش ایکنا از اردبیل، یوسف عباسپور، رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل، ۱۶ خردادماه، از برگزاری نشست سراسری روسای پارک‌های علم و فناوری کشور با حضور مسئولان و مدیران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و اظهار کرد: این نشست در راستای توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری استان و تحقق اهداف پایتخت گردشگری ۲۰۲۳ در استان اردبیل در ۲۴ و ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

عباسپور به اهمیت این نشست اشاره و گفت: نشست تخصصی روسای پارک‌های علمی و فناوری کشور بستر مناسبی برای گفتمان‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان استان می‌باشد که می‌تواند نیازهای فناورانه صنعت استان را در اختیار پارک‌های سراسر کشور قرار دهد تا گره‌ای از نیازهای فناورانه صنعتی استان حل شود. هم‌چنین پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک اردبیل نیز به آن‌ها معرفی شود تا شرایط همکاری‌های همه‌جانبه در سراسر کشور فراهم گردد.

وی در ادامه به ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک اردبیل و محصولات تولیدی فناورانه آن‌ها در حوزه‌های مختلف پرداخت و گفت: اردبیل در حوزه گردشگری و صنایع وابسته به آن در زمانی که مورد توجه کشورهای عضو اکو قرار گرفته است باید رشد قابل توجهی داشته باشد که این کار می‌تواند در تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور حوزه گردشگری مستقر در پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور رشد و توسعه یابد که نشست روسای پارک‌های علم و فناوری کشور می‌تواند چنین بستر بی‌نظیری را ایجاد نماید.

عباسپور به حضور مسئولان و مدیران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نشست پرداخت و افزود: حضور مدیران و مسئولان ذیربط در اردبیل و قرار گرفتن در جریان امور پارک اردبیل می‌تواند تسهیل‌گر خوبی در جذب اعتبارات ملی و همچنین افزایش این اعتبارات و تخصیص آن باشد. همچنین آشنا شدن مسئولان با ظرفیت‌های این استان در حوزه‌های مختلف، باعث علاقمند شدن و تبلیغ و ترویج محصولات فناورانه استان و جذب سرمایه‌گذار خارجی و داخلی برای استان خواهد شد.

انتهای پیام
captcha