درآمدی بر هوش مصنوعی و رابط‌های کاربری هوشمند
کد خبر: 4146164
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴
در قالب کتاب بررسی شد؛

درآمدی بر هوش مصنوعی و رابط‌های کاربری هوشمند

کتاب «ارتباطات استراتژیک و هوش مصنوعی» نوشته سیمون مور و رولاند هوبشر که درآمدی بر هوش‌مصنوعی و رابط‌های کاربری هوشمند است، با ترجمه امیرعلی خلج و به همت انتشارات سیمای شرق منتشر شد.

درآمدی بر هوش مصنوعی و رابط‌های کاربری هوشمندبه گزارش ایکنا، کتاب «ارتباطات استراتژیک و هوش مصنوعی» نوشته سیمون مور و رولاند هوبشر است که امیرعلی خلج آن را ترجمه کرده و انتشارات سیمای شرق در ۱۴۴ صفحه در قطع وزیری منتشر کرده است.

این کتاب در شش فصل با عناوین «رابط‌های کاربری هوشمند؛ نسل آینده ارتباطات دیجیتالی»، «ارتباطات سه بعدی غوطه‌ور، واقعیت‌های افزوده و مجازی»، «هوش مصنوعی، احساسات و اعتماد، حس کردن باور کردن است»، «درست مثل ما؟ رابط‌های شنیدن و یادگیری»، «از حرف زدن تا اقناع؛ موانع و فرصت‌ها» و «روابط عمومی و چهره رابط، مدیریت اقناع» به نگارش درآمده است.

کتاب «ارتباطات استراتژیک و هوش مصنوعی»، درآمدی بر هوش مصنوعی و رابط‌های کاربری هوشمند است و می‌کوشد تشریح کند که چرا و چگونه این دو عامل اصلی تحقق یافتن یک انقلاب ارتباطی در زمینه ارتباطات استراتژیک و روابط‌عمومی به شمار می‌آیند. همچنین این کتاب می‌کوشد به این پرسش‌های مهم پاسخ دهد؛ نخست آنکه کدامیک از رابط‌های کاربری هوشمند می‌توانند برای روابط عمومی مفید واقع شوند، دوم آنکه مشارکت این دو چه تأثیراتی بر سازمان و مخاطبان هدف دارد؟

رابط کاربری هوشمند، محل پیوند کاربر و فناوری‌هایی شامل رایانه، تلفن، ربات، نمایشگر‌های عمومی و ... با یکدیگر است. رابط‌های کاربری هوشمند از هوش مصنوعی و روش‌های یادگیری ماشین استفاده می‌کنند تا این موضوع را که چگونه سیستم‌ها با کاربران تعامل داشته، داده‌ها را با آن‌ها مبادله کرده، از آن‌ها آموخته و روابط خود را با آن‌ها توسعه می‌دهند، تحت کنترل داشته باشند.

نویسندگان کتاب، پژوهش‌ها و پیشرفت‌هایی را مورد بررسی قرار داده‌اند که تعامل انسان - ماشین را در طیف گسترده‌ای از حوزه ها، از کالا‌های مصرفی، سلامتی و سرگرمی تا روابط اجتماعی، مدیریت بحران و کنشگری تغییر می‌دهند. آن‌ها همچنین به بررسی این موضوعات در روابط عمومی پرداخته‌اند که چگونه فناوری‌هایی که اقناع بسیار شخصی‌سازی شده را توسعه می‌دهند، می‌توانند برای تصمیم‌گیری‌ها و انتخاب گزینه‌های درست برای ما مورد استفاده قرار گرفته و در امور بحث‌برانگیز تأثیرگذاری، تحریک و کنترل کردن نیز به کار برده شوند.

در بخشی از این کتاب آمده است؛ روابط عمومی و رابط‌های کاربری هوشمند می‌توانند باعث بهبود و توسعه ارتباطات دوسویه، ایجاد روابط قدرت، یادآوری درباره آن‌ها شده و با شکل دادن به تعابیر و برداشت‌ها به شکل‌گیری کنش کمک کنند. گفته شده است که اقتصاد بیت‌ها تا حدی ناشی از وجود محدودیت‌ها در رسانه‌ای است که بیت‌ها در آن ذخیره و منتشر می‌شوند، هر چند محدودیت‌های این اقتصاد، بسیار کمتر از محدودیت‌های موجود در اقتصاد‌های غیردیجیتالی است. با آنکه اقتصاد روابط عمومی نیز مبتنی بر محدودیت‌هاست، اما این روز‌ها به واسطه دیجیتالی شدن، روابط عمومی نیز مانند بیت‌ها (واحد‌های اطلاعات در ارتباطات دیجیتال) محدودیت‌های کمتری را تجربه کرده و اکنون راه‌های بیشتری برای پیام‌رسانی، فراخوانی احساس و شکل دادن به تصمیم‌ها در اختیار دارد.

در سطح پایه، رابط کاربری هوشمند می‌تواند به اندازه روابط عمومی، نامرئی بوده و تقریباً بدون آنکه جلب توجه کند، کارش را انجام دهد. رابط کاربری هوشمند می‌تواند هنگامی که با یک متصدی ارتباط با مشتری یا یک مقام دولتی گفت‌وگو می‌کنیم، سفارشی را ثبت می‌کنیم و یا یک کتاب الکترونیکی می‌خوانیم، بدون ایجاد مزاحمتی برای هر دو طرف کاملاً نامشهود عمل کند، اما واقعیت آن است که طرفین به واسطه آن است که با یکدیگر رویارو می‌شوند. چه رابط‌های کاربری هوشمند، به صورت مشهود و با ایجاد مزاحمت و چه به صورت نامشهود و بدون ایجاد مزاحمت عمل کنند. نتیجه ارتباط و تعامل طرفین، به عواملی نظیر نحوه طراحی رابط‌ها و موضوعاتی که قرار است به آن‌ها بپردازند، روابط موجود میان طرفین و همچنین فوریت‌ها یا اهمیت موضوع تبادل‌شونده بستگی دارد.

یادآور می‌شود، نسخه چاپی کتاب «ارتباطات استراتژیک و هوش مصنوعی» با بهای ۲۱۰ هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. همچنین نسخه الکترونیک این اثر از طریق پلتفرم طاقچه به قیمت ۷۰ هزار تومان قابل دریافت است.

انتهای پیام
captcha