محوریت برنامه‌های اوقات فراغت در مساجد انجام شود
کد خبر: 4146320
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸

محوریت برنامه‌های اوقات فراغت در مساجد انجام شود

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی گفت: با توجه به وجود گلایه‌ها در خصوص اینکه نوجوانان کمتر با مساتجد ارتباط دارند، در این راستا باید محوریت برنامه‌های اوقات فراغت در مساجد انجام شود.

حجت الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی امروز 17 خرداد در شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اظهارکرد: باید در موضوع اوقات فراغت قرارگاه اصلی آموزش و پرورش باشد و دیگر دستگاه‌ها اطلاعاتی از ظرفیت‌های خود در قالب سالن، استخر و تجهیزات ورزشی، اردوگاه، معلمان، مربیان و طلاب خوش ذوق و سلیقه در حوزه کودک و نوجوان به این قرارگاه ارائه دهند.

وی با اشاره به وجود برخی از گلایه‌ها در خصوص اینکه نوجوانان کمتر با مساجد ارتباط دارند، در این راستا باید محوریت برنامه‌های اوقات فراغت در مساجد انجام شود، ادامه داد: در برخی از مساجد که فضای کافی برای اجرای برنامه‌های اوقات فراغت را ندارند باید از ظرفیت فضاهای آموزشی آموزش و پرورش استفاده شود.

نوری افزود: هنگامی که برنامه‌ها در مساجد برگزار شود کودکان و نوجوانان به طور مستقیم در فضای تربیتی مسجد قرار می‌گیرند و از ظرفیت امام جماعت در مباحث دینی و فرهنگی بهره مند می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه محتوای تربیتی در کلاس‌های اوقات فراغت باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: باید محتوای مباحث تربیتی در این دوره‌ها شفاف سازی شود زیرا مباحث تربیتی از مهمترین امور در ساختن و غنی سازی ذهن کودک و نوجوان محسوب می‌شود.

نوری با اشاره به لزوم عمل به مسئولیت اجتماعی از سوی صنایع و کارخانجات استان، یادآورشد: باید با استاندار خراسان‌شمالی در این مهم جلسه‌ای گذاشته شود تا میزان کمک‌ها در عمل به اجرای مسئولیت اجتماعی صنایع طی یک سال در استان مشخص شود و متناسب با آن مهم برنامه‌ریزی در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی صورت گیرد.

تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهارکرد:  مقرر است با توجه به حجم بالایی از جامعه هدف، آموزش و پرورش به عنوان قرارگاه اصلی اوقات فراغت تعیین شود و همه دستگاه‌ها ذیل این قرارگاه برنامه‌های خود را اعلام کرده تا از موازی کاری جلوگیری شود.

وی با اشاره به وجود 400 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان، افزود: در مجموع امسال برای برپایی کلاس‌های اوقات فراغت 100 پایگاه در نظرگرفته می‌شود و افراد برای شرکت در این کلاس‌ها می‌توانند با مساجد و پایگاه‌های کانون مراجعه کنند.

صادقی با گلایه از صنایع استان در عمل به مسئولیت اجتماعی خود، گفت: امیدواریم با رایزنی امام جمعه و استاندار خراسان‌شمالی صنایع به انجام مسئولیت اجتماعی خود در حوزه‌های فرهنگی هم بیش از پیش توجه کنند.

انتهای پیام
captcha