برنامه ریزی برای مناسبت‌های ملی و مذهبی همراه با پیوست اسلامی باشد
کد خبر: 4146374
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳

برنامه ریزی برای مناسبت‌های ملی و مذهبی همراه با پیوست اسلامی باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این تکلیف ماست که به عنوان شیعیان ناب مکتب جعفری واقعه غدیر را به طور مرتب و هوشمندانه تبلیغ کنیم، گفت: در مناسبت‌های ملی و مذهبی باید زمینه شادی و نشاط‌ جوانان را فراهم کنیم، البته این برنامه‌ها باید پیوست اسلامی داشته باشد.

سید محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی،به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سید محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی، امروز ۱۷ خردادماه در جلسه اجرای بهینه برنامه‌های ستاد غدیر استان، اظهار کرد: اکنون دشمن با همه توان به میدان آمده و با جنگ نرم و ترکیبی، دین‌زدایی و انحرافات مذهبی در دین مبین اسلام و مذهب شیعه را در دستور کار قرار داده است لذا باید ما به عنوان شیعیان ناب مکتب جعفری واقعه غدیر را به طور مرتب و هوشمندانه تبلیغ کنیم که قابل بهره‌برداری سوء دشمن قرار نگیرد. 

وی بیان کرد: با بزرگداشت دهه ولایت و امامت تلاش می‌شود مظلومیت امیر المؤمنین (ع) به جهان مخابره شود و تسکینی بر قلب مؤمنین باشد.

معاون سیاسی استاندار با اشاره به جایگاه حضرت علی(ع) در حدیث منزلت، افزود: در این حدیث پیامبر اکرم (ص) امیر المؤمنین (ع) را برای خود مانند هارون (برادر موسی) برای موسی (ع) معرفی کردند.

طالبی بیان کرد: غدیر به دلیل انتخاب حضرت علی(ع) به مقام امامت و جانشینی بلافصل حضرت رسول(ص)، حائز اهمیت بالایی است؛ در جنگ نرم فرهنگی دشمن که بخش عمده آن فاصله انداختن مردم از دین و آموزه‌های دینی از جمله حجاب، تخریب مساجد و ائمه اطهار(ع) و علمای مروج دین اسلام ناب محمدی است ما با اقدامات خوب و هوشمندانه می‌توانیم خنثی‌ سازی در برنامه‌های دشمن داشته باشیم.

معاون استاندار با بیان اینکه در پایان امسال دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز داریم، بیان کرد: رهبر انقلاب در سخنرانی اخیرشان فرمودند از هم اکنون توپخانه‌های دشمن انتخابات را هدف قرار داده است.

طالبی با تأکید بر اینکه وظیفه همه ماست که در مسیر جلب مشارکت بالای مردمی حرکت کنیم، افزود: در فضایی که دشمن به دنبال ناامید کردن مردم از نظام و انقلاب است باید اقداماتی انجام دهیم که ناامیدی تبدیل به امیدآفرینی شود.

وی با اشاره به توفیقات نظام اسلامی و دولت سیزدهم در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، تصریح کرد: متأسفانه ما نتوانسته‌ایم آنچنان که باید این توفیقات را برای مردم به ویژه جوانان اطلاع‌رسانی کنیم که دشمن نیاید از این فضا به نفع خود بهره‌برداری و مشکلات معیشتی و اقتصادی را بزرگ کند.

معاون استاندار گفت: ما منکر مشکلات اقتصادی و معیشتی نیستیم اما در کنار این مشکلات اقدامات بسیار بزرگی صورت گرفته که اگر به درستی در مراسم‌های مختلف برای مردم تبیین کنیم اقدام بزرگی انجام دادیم.

طالبی با بیان اینکه دولت سیزدهم تکمیل طرح‌های نیمه تمام دولت‌های گذشته را در دستور کار قرار داده، افزود: انتظار است در مراسم‌ عید غدیر ضمن برنامه‌ های محتوایی واقع غدیر به تبیین دستاوردها و توفیقات نظام و دولت پرداخته شود.

وی با اشاره به لزوم استفاده از گروه‌های موسیقی سنتی و بومی با محتوای مناسب در جشن‌ها، تأکید کرد: در مناسبت‌های ملی و مذهبی باید زمینه شادی و نشاط‌ جوانان را فراهم کنیم، البته این برنامه‌ها باید پیوست اسلامی داشته باشد.

معاون استاندار با بیان اینکه ستاد غدیر باید در شهرستان‌ها با ریاست فرمانداران برگزار شود، گفت: دستگاه‌ های اجرایی و فرهنگی نسبت به فضا سازی تبلیغی خیابان های اطراف خود اقدام کنند و البته از افراط و تفریط در این زمینه پرهیز شود.

طالبی با اشاره به اجرای هر مغازه یک پرچم به مناسبت دهه امات و ولایت توسط اصناف استان، بیان کرد: برنامه‌ های ستاد غدیر مردم‌ پایه است و دستگاه‌های اجرایی در حوزه پشتیبانی همکاری خواهند داشت اما متولی اصلی مناسبت‌های ملی و مذهبی و دهه امامت و ولایت ستاد مردمی هستند.

وی با بیان لزوم پوشش رسانه‌ای و پخش مستقیم برنامه‌های محوری عید غدیر توسط صدا و سیمای استان، افزود: برپایی ایستگاه کودک توسط کانون پرورش فکری، اطعام غدیر با همکاری هیأت مذهبی، آذین‌بندی شهر و استقرار آتش‌ نشانی در مراسم محوری توسط شهرداری، استقرار آمبولانس و تیم پزشکی، انجام اقدامات محتوایی متناسب با غدیر در شبکه شاد دانش‌آموزی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و برگزاری فوتسال جام غدیر در دستور کار است.

انتهای پیام
captcha