نبود برنامه‌ریزی‌ها خلاقیت فعالان قرآنی را از بین می‌برد
کد خبر: 4146413
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۳

نبود برنامه‌ریزی‌ها خلاقیت فعالان قرآنی را از بین می‌برد

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اگر خلاقیتی در ذهن فعالان قرآنی وجود داشته باشد، در نبود برنامه‌ریزی‌ها از بین می‌رود، گفت: برنامه‌های قرآنی به‌ویژه در ایام تابستان، نیازمند تحرک بیشتری است.

حمیدرضا جعفری، رئیس هیات مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت خراسان‌جنوبیحمیدرضا جعفری، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت خراسان‌جنوبی در خصوص برنامه‌ریزی مؤسسات قرآنی برای اوقات فراغت، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در فضای اوقات فراغت متأسفانه حرفی برای گفتن نداریم و برنامه‌های مؤسسات مظلوم و محروم مانده است.

وی با بیان اینکه تفکراتی بر نهادهای متولی حاکم بوده که به قرآن و برنامه‌های آن میدان ندادند، افزود: تعریف جامعی از قرآنی بودن نداریم و مدیر قرآنی کسی نیست که تنها قرآن را می‌بوسد، اما واقعیت قرآن را لمس نمی‌کند.

مدیر مؤسسه قرآنی بیان کرد: تفکرات قرآنی در مدیر قرآنی یک ضرورت است که باعث می‌شود برنامه‌ها پیش رود، اما باید گفت واقعیت قرآن به‌عنوان یک نیاز جدی در آموزش‌ها و نهادهای قرآنی دیده نشده است.

وی با بیان اینکه احترام تنها به قرآن کافی نیست، افزود: نباید تنها به رفع تکلیف فکر کرد متأسفانه بسیاری از مدیران این‌گونه با قرآن تعامل دارند؛ مدیران دغدغه قرآنی نداشته و اگر اعتباری است در این حوزه وجود ندارد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه حتی ترتیبی برای تکریم جلسات قرآنی چندساله که در ایام تابستان فعال‌تر هستند وجود ندارد، اظهار کرد: مدیران تنها به فکر این هستند که تکلیف سازمانی خود را برطرف کنند که این یک آفت است.

جعفری با بیان اینکه تأثیرات این نوع تفکر در بدنه جامعه قرآنی دیده می‌شود، تصریح کرد: در این فضا حتی کسی که دغدغه قرآنی و جدی هم داشته باشد در درگیری‌های قرآنی بی‌انگیزه می‌شود که این خوب نیست.

وی با بیان اینکه اگر خلاقیتی هم در ذهن فعالان قرآنی وجود داشته باشد، در نبود برنامه‌ریزی‌ها از بین می‌رود، گفت برنامه‌های قرآنی به‌ویژه در ایام تابستان که جمعیت بیشتری به سمت آن گرایش می‌یابند، نیازمند تحرک بیشتری است.

جعفری با بیان اینکه لطمه خوردن فعالان قرآنی از نابودی انگیزه‌ها معضل بزرگی است، اظهار کرد: همین امر باعث می‌شود اقدامات باکیفیت صورت نگرفته و در نتیجه فرصت تابستان را برای جذب بیشتر از دست دهیم.

مشکلات ما را غرق کرده است

وی با بیان اینکه قرآن کریم منبع فرهنگ و انقلاب ماست، افزود: اگر اعتقادات ما واقعی بودند باید اتفاقات بیشتر و بهتری در عرصه فعالیت‌های قرآنی رخ می‌داد؛ حال آنکه حال و هوای جدی برای برنامه‌های قرآنی وجود ندارد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت خراسان‌جنوبی ادامه داد: حتی در حوزه قرآنی از نخبگان بهره نمی‌بریم و در بنیاد نخبگان در این حوزه فعال نیستیم بنابراین چگونه انتظار پیشرفت داریم.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم به حوزه اوقات فراغت توجه کنیم باید در حوزه‌های قرآنی عملکرد فعالانه برای جذب بیشتر و استفاده از فضای تعطیلی مدارس داشته باشیم حال آنکه فکرهای خلاق سرکوب می‌شود، تصریح کرد: مؤسسات قرآنی انگیزه خاصی برای خلاقیت و جذب ندارند چراکه در مشکلات مالی و پرداخت اجاره بهای مکان خود غرق شده‌اند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باید به سمت خلاقیت و نوآوری برویم و این کار با انگیزه‌سازی فراهم می‌شود، افزود: اعتباراتی در این حوزه وجود ندارد تا مؤسسا با خیال آسوده به سمت برنامه سازی متناسب با سنین بروند.

جعفری با بیان اینکه مؤسسات قرآنی تابعی از مردم هستند، اما اکنون به سمت تعطیلی پیش می‌روند، اظهار کرد: هیچ برنامه‌ای با شروع اوقات فراغت وجود ندارد چراکه مؤسسات در یک دور باطل فعالیت‌های قرآنی روتین درگیر شده‌اند و زمانی که مشکلات چندساله وجود دارد نمی‌توان حرف از خلاقیت برای برنامه‌های اوقات فراغت زد.

انتهای پیام
captcha