نقشه جامع علمی کشور بازنویسی شد
کد خبر: 4146458
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
بعد از 13 سال

نقشه جامع علمی کشور بازنویسی شد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از بازنویسی نقشه جامع علمی کشور بعد از ۱۳ سال خبر داد و افزود: هدف از اجرای آن، بازنویسی نقشه جامع علمی کشور براساس علوم و نیازهای روز جامعه است که برش فرهنگی آن در ۱۲ استان انجام شد.

حجت الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، عصر روز گذشته، 17 خرداد در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه رصد و شناخت اولویت‌ها در حوزه علم، فناوری و فرهنگ در جامعه امر لازمی که جز وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی است، اظهار کرد: نظارت و بازرسی فرهنگی و اثر سنجی مصوبات آن را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در مجموع ۴۰ رصد خانه‌های علمی و فرهنگی وجود دارد که نیازها، اولویت‌ها، مسئله‌ها و مشکلات حوزه علم، فناوری و فرهنگ را شناسایی می‌کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه با جمع‌‌آوری همه اینها مرکز ستادی رصد و ارزیابی را در شورای انقلاب فرهنگی راه‌اندازی شده اظهار کرد: مجموعه دستاوردها از دستگاه‌های مختلف رصدی اخذ خواهد شد و بعد از تجزیه و تحلیل بر اساس آن اسناد اولویت‌ها نوشته می‌شود.

حجت‌الاسلام خسروپناه با تأکید بر اینکه کار رصدی رهبری و هدایت‌گری دستگاه‌ها در یک فرایند ۱۴ مرحله‌ای تعریف شده متذکر شد: کار رصدی و شناخت اولویت‌ها شروع و تا اثر سنجی کار پیش می‌رود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از بازنویسی نقشه جامع علمی کشور بعد از ۱۳ سال خبر داد و افزود: هدف از اجرای آن بازنویسی نقشه جامع علمی کشور بر اساس علوم و نیازهای روز جامعه است که برش فرهنگی آن در ۱۲ استان انجام شد.

انتهای پیام
captcha