سلوک و سبک زندگی مهدوی توصیه قرآنی و الهی است
کد خبر: 4146477
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری‌کاشانی:

سلوک و سبک زندگی مهدوی توصیه قرآنی و الهی است

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت مهدوی شدن و سلوک و سبک زندگی مهدوی را توصیه‌ای قرآنی و الهی دانست و گفت: انسان بقیه‌اللهی همواره در مسیر زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت گام برمی‌دارد؛ امام خمینی(ره) می‌فرمایند: «اگر مسئولان جمهوری اسلامی از زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) لحظه‌ای غفلت کنند، خائن و خطرساز خواهند بود، اگرچه اهل خدمت باشند.»

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری‌کاشانی، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری‌کاشانی، استاد حوزه علمیه شامگاه 17 خردادماه در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره)، ضمن اشاره به آیه 86 سوره هود «بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ»، این آیه را یکی از محوری‌ترین آیات مرتبط با موضوع امامت، ولایت و مهدویت دانشت و اظهار کرد: آغاز سلوک مهدوی جهانیان و برپایی دولت کریمه مهدوی در لحظه ظهور با همین آیه شریفه خواهد بود و تمام مردم جهان ندا امام زمان(عج) را خواهند شنید.

وی بابیان این‌که بر اساس روایات اسلامی رایج‌ترین، مشهورترین و پرتکرارترین لقب امام عصر(عج) در عصر ظهور، بقیه‌الله خواهد بود، اظهار کرد: سلوک مهدوی، سلوک قرآنی و بقیه‌اللهی است و تمام انبیاء و امامان معصوم(ع) و بقیه‌الله(عج) ذخیره و برگزیدگان ذات اقدس الهی هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت بابیان این‌که تمام نام‌گذاری‌های خاندان عصمت و طهارت(ع)پیام قرآنی دارد،  ابراز کرد: بانوان در خانواده بهشتی و اهل‌بیتی، نجمه گونه نورانی و متصل به ذخایر نور امامت و ولایت، همچون سلامه بی‌عیب و بی‌گزند، سکینه آرام و آرامش‌بخش، همچون خیزران در فراز و نشیب‌های زندگی در عین صلابت منعطف و غیر شکننده و نیز تکتم سرچشمه زلال خیروبرکت هستند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت نذر بر مقام مادران ائمه اطهار(ع) را یکی از سریع‌ترین و میانبرترین راه‌های جلب عنایت و توجه ائمه اطهار(ع) دانست و گفت: هرکسی به مادران ائمه(ع) عرض خدمت، عنایت و محبت کند، سریع‌ترین راه عنایت ائمه اطهار را جلب می‌کند.

این استاد حوزه با اشاره به این‌که مادران ائمه حق مادری بر تمام امت اسلام، بالخصوص محبان اهل‌بیت دارند، اظهار کرد: بر اساس مستندات تاریخی، به ترتیب مادر امام کاظم(ع) و امام رضا(ع) و امام زمان(عج) از منطقه اسپانیا، فرانسه و ایتالیای کنونی بودند؛ این سه بانوی بزرگوار از مهد مسیحیت جهان بوده و رمز پیوند عاطفی جهان اسلام و مسیحیت در آخرالزمان، برای یاری آخرین ذخیره الهی خواهند بود.

وی به رابطه حضرت نجمه خاتون و حمیده اشاره و ایشان را الگوی متعالی و اسوه بسیار عالی قرآنی و اهل‌بیتی در رابطه با عروس و مادر شوهری معرفی کرد و افزود: امام کاظم(ع) هنگام تولد امام رضا(ع)، خطاب به نجمه خاتون، امام رضا(ع) را کرامت ویژه خدایی و بقیه‌الله ذخیره الهی بر روی زمین ذکر می‌کنند.

حیدری‌کاشانی با اشاره به اهمیت بهره‌مندی و الگوگیری از سیره عملی اهل‌بیت(ع) یادآور شد: خیرات وجودی ائمه اطهار(ع)، دنیا و آخرت ما را در پناه امر الهی قرار می‌دهد؛ به‌واسطه زیارت مضجع شریف معصومین(ع)، انسان بهشتی شده، از آتش قهر الهی نجات می‌یابد.

وی السابقون السابقون را پیشتازان یکی شدن با ساحت ولایت و امامت توصیف نمود و ادامه داد: «السابقون السابقون» مقربان درگاه الهی بوده و به بهشت امامت و ولایت راه پیدا می‌کنند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر انقلاب اسلامی را تنها جلوه‌ای از برکات حوزه‌های علمیه و برگرفته از برکات وجودی فاطمه معصومه (س) دانست و بیان کرد: امام خمینی(ره)، مکتب تشیع و فرهنگ قرآن، عترت و اهل‌بیت(ع)را در ایران اسلامی صاحبخانه نمودند.

وی با تأکید بر این‌که تمام دعوت امامین انقلاب به الله و بقیه‌الله است، گفت: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مهدوی‌ترین رهبران عصر غیبت کبرا هستند.

حیدری‌کاشانی انقلاب اسلامی را آغاز انقلاب جهانی اسلام به پرچم‌داری صاحب‌الزمان(عج) دانست و یادآور شد: امام خمینی(ره) می‌فرمایند: «اگر مسئولان جمهوری اسلامی از زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) لحظه‌ای غفلت کنند، خائن و خطرساز خواهند بود، اگرچه اهل خدمت باشند.»

وی مهدوی شدن را توصیه‌ای قرآنی و الهی دانست و گفت: انسان بقیه‌اللهی همواره در مسیر زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت گام برمی‌دارد؛ وجود رهبر بقیه‌اللهی، افتخار و اعتبار و نقطه امید ما در میان تمام فرار و نشیب‌های اقتصادی و غیراقتصادی است که سکان‌داری جهانی زمینه‌سازی برای ظهور بقیه‌الله را فراهم می‌کنند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گام دوم انقلاب اسلامی را گام رسیدن به دولت مهدوی توصیف نمود و گفت: باید تلاش کنیم تا در هر پست و جایگاهی که قرار داریم، سرباز صاحب‌الزمان(عج) باشیم.

حیدری کاشانی در  پایان فراز و نشیب‌ها و سختی‌های دوران آخرالزمان را موردتوجه قرارداد و یادآور شد: باید دعا کنیم تا توفیق یابیم تا ثبات قدم و با بصیرت روزافزون در عرصه خدمت به دین الهی و زمینه‌سازی ظهور صاحب‌الزمان(عج) گام‌های استواری برداریم.

انتهای پیام
captcha