اعتبارات حوزه فرهنگ چندین برابر نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته است
کد خبر: 4146498
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
اسماعیلی:

اعتبارات حوزه فرهنگ چندین برابر نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه امسال کار ویژه‌ای که دولت در کشور انجام داده اتفاقات مهمی در حوزه فرهنگ و هنر و ادب در حال رخ دادن است، گفت: امسال نسبت به سال‌های قبل اعتبارات حوزه فرهنگ را چندین برابر افزایش داده شده است.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد اسلامیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز، 18 خردادماه، در دیدار اهالی فرهنگ و هنر آذربایجان‌شرقی با رئیس جمهور در مقبره الشعرا تبریز، اظهار کرد: تبریز منشا جریان ساز فرهنگی و هنری در همه مرزهای ایران بزرگ فرهنگی است در قفقاز و غرب ایران امروز همه متاثر از فرهنگ، هنر و ادب تبریز و آذربایجان سرافراز هستند.

وی اظهار کرد: در ۱۰۰ سال گذشته در همه حوزه‌های مختلف و مقاطع تاریخ ساز از مشروطه تا جنگ تحمیلی پابه پای سرداران دلیر و افتخارآفرین تبریز، سرداران فرهنگی و هنری افتخار آفریده اند.

وی افزود: در مشروطه، در جنبش‌های اصیل ایران اسلامی، انقلاب اسلامی و در همه ایام ۴۵ سال گذشته، هنرمندان تبریز و آذربایجان افتخار آفریدند.

اسماعیلی ادامه داد: ما در تبریز یک موقعیت منحصر به فرد داریم و هم هنرمندان بزرگی و هم مقامات خوبی مانند امام جمعه کم نظیری در این شهر وجود دارد که مشوق اهالی حوزه فرهنگ و هنر است این سفر که دومین سفر به آذربایجان شرقی و تبریز است، مورد عنایت وی قرار گرفته‌ام.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: در بحث عدالت فرهنگی نگاه ویژه‌ای به آذربایجان شده است و در یک سال گذشته بیش از ۵۲ پروژه فرهنگی در اختیار جبهه فرهنگی تبریز و آذربایجان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در صندوق هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر نزدیک هفت هزار آذربایجانی عضو هستند و بیش از ۱۰۰ هنرمند دارای درجه هنری یک، عضو این صندوق هستند و افتخاری برای آذربایجان است.

اسماعیلی، افزود: در برنامه‌های مختلف برای این خطه، یک بنیاد فرهنگ، هنر و ادب در آذربایجان داریم که امروز معارفه رییس جدید آن انجام می شود و چهار استاندار مناطق آذری زبان به همراه وزیر فرهنگ مدیریت این مجموعه را بر عهده دارند و بنابراین مجموعه در جهت گسترش فرهنگ اصیل آذربایجان است.

وی ادامه داد: امسال کار ویژه‌ای که دولت در کشور انجام داده اتفاقات مهمی در حوزه فرهنگ و هنر و ادب در حال رخ دادن است، ما آماده حمایت از همه طرح های مهم هنرمندان از چاپ آثار تا حمایت از اجرای طرح های فرهنگی و امسال نسبت به سال های قبل اعتبارات حوزه فرهنگ را چندین برابر افزایش داده شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه همه باید کار کنیم تا حوزه فرهنگ و هنر در آذربایجان درخشان‌تر از گذشته شود، خاطر نشان کرد: مسیر ایجاد تمدن مبین اسلامی را در افق کار انقلاب اسلامی می‌بینیم و آذربایجان و آذربایجانی‌ها باید نقش آفرین در این حوزه باشند.

انتهای پیام
captcha