دولت آماده حمایت و اجرای طرح‌های ادب و هنر است
کد خبر: 4146569
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

دولت آماده حمایت و اجرای طرح‌های ادب و هنر است

محمد مهدی اسماعیلی گفت: با کار ویژه‌ای که دولت انجام داده اتفاقات مهمی در عرصه فرهنگ و هنر و ادب کشور رخ خواهد داد و ما آمادگی حمایت از طرح‌های مهم فرهنگی از چاپ آثار گرفته تا اجرای طرح‌ها را داریم.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در دیدار صمیمانه اصحاب فرهنگ و هنر آذربایجان‌ شرقی با رئیس جمهور که شب گذشته در مقبره‌الشعرا شهر تبریز برگزار شد، گفت: تبریز مرکز فرهنگ و هنر و تمدن در غرب کشور است و وقتی از تبریز صحبت می‌کنیم از محدوده جغرافیای فعلی صحبت نمی‌کنیم بلکه می‌خواهیم بگوییم تبریز منشا جریانساز فرهنگی و هنری در همه مرزهای غربی ایران بزرگ فرهنگی است. مناطق مختلف در قفقاز و غرب ایران امروز ما همه متاثر از فرهنگ و ادب و هنر تبریز و آذربایجان سرافراز است و در یکصد سال اخیر تبریز و مردمان این دیار در همه حوزه‌های مختلف و مقاطع تاریخ‌ساز از مشروطه تا انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نقش داشته‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به بحث عدالت فرهنگی اشاره کرد و افزود: ما در حوزه عدالت فرهنگی نگاه ویژه‌ای به آذربایجان‌شرقی داریم به نحوی که در یکسال اخیر بیش از ۵۲ پروژه فرهنگی هنری در اختیار جبهه فرهنگی تبریز قرار داده‌ایم. همچنین بیش از چند هزار نفر از اهالی فرهنگ و هنر آذربایجان‌شرقی عضو صندوق هنرمندان هستند و ده‌ها هنرمند دارای درجه یک هنری نیز در این صندوق عضو شده‌اند و این ارقام و اعداد افتخاری برای آذربایجان است.

اسماعیلی در ادامه به برنامه‌های مختلف تدوین شده برای آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و گفت: بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان که چهار استاندار مناطق آذری زبان به همراه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیریت این بنیاد را بر عهده دارند از جمله این موارد است که در آنجا بنای ما گسترش ادبیات اصیل فرهنگی هنری آذربایجان است و ما کار مهمی را در این مجموعه شروع کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: با کار ویژه‌ای که دولت انجام داده اتفاقات مهمی در عرصه فرهنگ و هنر و ادب کشور رخ خواهد داد و ما آمادگی حمایت از طرح‌های مهم فرهنگی از چاپ آثار گرفته تا اجرای طرح‌ها را داریم. امسال نسبت به سال‌های قبل ما اعتبارات فرهنگی در اختیار مدیریت فرهنگی استان را چندین برابر افزایش داده‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان تصریح کرد: ما مسیر ایجاد تمدن نوین اسلامی را در افق کار می‌بینیم و آذربایجان و آذربایجانیان باید در این عرصه نقش‌آفرین باشند.

انتهای پیام
captcha