جلسات قرآن ویژه خانواده‌ها در بندر انزلی برگزار می‌شود
کد خبر: 4147237
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
از سوی مؤسسه خانه قرآن بندر انزلی:

جلسات قرآن ویژه خانواده‌ها در بندر انزلی برگزار می‌شود

معاون آموزشی مؤسسه خانه قرآن کریم بندرانزلی از برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن ویژه خانواده‌ها خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای اجرای این کلاس‌ها در حال انجام است که در این طرح فرزندان همراه با خانواده و یا حداقل یکی از والدین در کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

بانوان قرآنینسرین پورسجاد، معاون آموزشی مؤسسه خانه قرآن کریم بندر انزلی در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، از برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه تابستان در این مؤسسه خبر داد و اظهار کرد: فراخوان شرکت در کلاس‌های آموزش قرآن برای علاقه‌مندان اعلام شده است که پس از به حد نصاب رسیدن تعداد متقاضیان برگزار می‌شود. کلاس‌های عمومی و تخصصی قرآن شامل روخوانی، روانخوانی، حفظ، تجوید، صوت و لحن در مکان مؤسسه در حال برپایی است.

وی که نزدیک به دو دهه سابقه فعالیت در زمینه امور قرآنی را دارد، افزود: مؤسسات نباید کیفیت آموزش را فدای مسائل اقتصادی و شهریه‌ کنند بلکه باید تعداد قرآن‌آموز در هر کلاس به اندازه‌ای باشد که استاد بتواند مفاهیم آموزشی را به‌خوبی انتقال داده و در هر جلسه پرسش و پاسخ صورت بگیرد، همچنین فرصت کافی برای رفع اشکالات وجود داشته باشد که لازمه این امر حضور تعداد فراگیران در هر کلاس براساس استانداردهای آموزشی است.

پورسجاد با اشاره به اینکه بسیاری از مؤسسات به علت شیوع کرونا تعطیل و یا با ریزش شدید مخاطبان روبرو شده‌اند، گفت: استفاده از فضای مجازی و رسانه در امر آموزش یکی‌ از مواردی بود که توسط خانه قرآن بندر انزلی در ایام کرونا مورد توجه قرار گرفت تا ارتباط آموزشی بین قرآن‌آموزان و مربیان قطع نشود.

بیش از سه دهه فعالیت‌ قرآنی

معاون آموزشی خانه قرآن بندرانزلی با اشاره به اینکه هیچ محدودیت سنی در پذیرش قرآن‌آموزان و علاقه‌مندان به یادگیری رشته‌های مختلف و مرتبط با آیات نورانی وحی در این مؤسسه وجود ندارد، تصریح کرد: آموزش‌ها ویژه کودکان پیش دبستانی پنج سال به بالا بوده و قرآن‌آموزان تا سنین بالای ۶۰ سال نیز می‌توانند در کلاس‌ها شرکت کنند.

پورسجاد با بیان ‌اینکه خانه قرآن بندر انزلی از سال ۱۳۷۰ فعالیت خود را آغاز کرده و بیش از ۳۰ سال است که فعالیت دارد، افزود: بسیاری از پیشکسوتان و اساتید مطرح شهرستان از قرآن‌آموزان این مؤسسه بودند.

وی با اشاره به برخی از چهره‌های شاخص قرآنی بندرانزلی که از فراگیران این مؤسسه بودند، گفت: از جمله قرآن‌آموزانی که در این خانه قرآن تربیت شدند می‌توان محمدرضا صفری، مرتضی خدابخشی‌پور، عیسی صدفی، یاسین تبریزی‌نژاد، علی ابراهیمی، محمدرسول اجتماعی، سیدمهدی اتقیا، صغری خورشیدی، طیبه خورشیدی صیاد، زهرا رسولی، زهرا خورشیدی را نام برد.

این مدیر قرآنی از برنامه‌ریزی برای اجرای کلاس‌های خانوادگی قرآنی خبر داد و گفت: از تیرماه امسال کلاس‌های حفظ و قرائت به سبک جدیدی برگزار می‌شود، در این طرح بچه‌ها همراه با خانواده و یا حداقل یکی از والدین در کلاس‌ها شرکت می‌کنند و به‌صورت عملی آیات قرآن را با تجوید کامل و صوت و لحن زیبا می‌آموزند.

پورسجاد در خصوص علت برگزاری کلاس‌های آموزشی کودکان به این شیوه تصریح کرد: هدف از اجرای این شیوه آموزشی علاوه‌ بر همراهی والدین که موجب دلگرمی خردسالان و کودکان در محیط آموزشی می‌شود، این است که والدین از نزدیک در جریان روند آموزش کودک خود قرار می‌گيرند و می‌توانند در منزل آموزش‌های اساتید را ادامه دهند؛ ضمن اینکه خود والدین نیز به دلیل‌ همین حضور و همراهی می‌توانند آموزش‌های قرآنی را در کلاس فرا گیرند و در صورت تمایل در کلاس‌های تقویتی قرآن شرکت کنند. در این شیوه والدین کمک‌کار و پشتیبان در امر آموزش قرآن می‌شوند.

اجرای ماهانه کرسی‌های تلاوت در منازل شهدا

معاون آموزشی خانه قرآن بندر انزلی با اشاره به اینکه هم اکنون ۹۰ مربی در مکاتب قرآنی زیر نظر این مؤسسه فعالیت دارند، گفت: ۱۵ مربی نیز در حال حاضر در رشته‌های مختلف آموزشی در خانه قرآن مشغول تدریس هستند.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت خانه قرآن بندر انزلی محدود به کلاس‌های آموزشی نیست، گفت: به‌صورت منظم و ماهانه کرسی تلاوت همراه با تلاوت قاریان، سخنرانی و مداحی کوتاه در منازل شهدا برگزار می‌شود. همچنین ماهی یک‌بار نهج‌البلاغه‌خوانی با دعوت از اساتید مطرح شهرستانی و استانی برگزار می‌شود که در هر جلسه یکی از خطبه‌های نهج‌البلاغه با شرح، تفسیر و تبیین مضمون بیانات امیرالمؤمنین علی(ع) به سمع و نظر شرکت‌کنندگان می‌رسد.

پورسجاد معاون آموزشی خانه قرآن بندر انزلی با بیان اینکه ظهرها نماز جماعت در محل این مؤسسه برگزار می‌شود، تأکید کرد: روزهای یک‌شنبه یک ساعت قبل از اقامه نماز جماعت قرائت زیارت عاشورا همراه با روضه و بیان تفسیر قرآن یا نقل احادیث و روایات در دستورکار برنامه‌های فرهنگی مذهبی این مؤسسه قرار دارد.

وی در خصوص دیگر فعالیت‌های فرهنگی که توسط خانه قرآن بندر انزلی اجرا می‌شود به تشکیل و فعالیت صندوق همدلی قرآنی جوادالائمه(ع) اشاره کرد و گفت: در دوران کرونا و در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک‌های مؤمنانه صندوق همدلی قرآنی جوادالائمه(ع) تحت نظر خانه قرآن شکل گرفت و تاکنون نیز به فعاليت خود ادامه داده و در قالب آن کمک‌های مؤمنانه برای افراد نیازمند جمع آوری و توزیع می‌شود.

انتهای پیام
captcha