تقویت ارتباط بین جامعه روحانیت و معلمان برای تحقق تربیت اسلامی
کد خبر: 4147398
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳

تقویت ارتباط بین جامعه روحانیت و معلمان برای تحقق تربیت اسلامی

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گفت: برای تحقق تربیت اسلامی در مدارس باید جامعه روحانیت و ائمه جمعه و جماعات ارتباط خود را با جامعه فرهنگیان و دانش آموزان استان تقویت کرده و بیش از پیش مستحکم کنند.

سفر مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش به خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام حمید نیکزاد، امروز ۲۲ خردادماه در پنجمین گردهمایی اعضای کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸ برنامه محوری توسط ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در مدارس کشور اجرا می شود.

وی، از طرح محراب، حضور و طرح امین به عنوان مهم‌ترین این برنامه‌ها یاد کرد و ادامه داد: ۲۵ هزار مبلغ طرح امین در مدارس کشور مشغول فعالیت می باشند که ۴۵۱ مبلغ زن و مرد در مدارس خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، از حوزه و مدرسه به عنوان دو بخش تفکیک ناپذیر در فرایند تعلیم و تربیت یاد کرد و ادامه داد: یکی از اهداف دشمن در جنگ ترکیبی، ایجاد انشقاق بین جامعه روحانیت و نسل آینده ساز انقلاب،  القای عقب ماندن نظام از زمان و تکنولوژی و تخریب هویت فرهنگی و اسلامی دانش آموزان است.

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش اظهار کرد: برای تحقق تربیت اسلامی در مدارس باید جامعه روحانیت و ائمه جمعه و جماعات ارتباط خود را با جامعه فرهنگیان و دانش آموزان استان تقویت کرده و بیش از پیش مستحکم کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی نیز گفت: علت اصلی بروز و ظهور فتنه‌ها و اغتشاشات رویکرد شناختی دشمن در جنگ ترکیبی است.

وی اظهار کرد: همانگونه که در همه رشته‌ها نیازمند علوم دانش بنیان هستیم، در زمینه جنگ شناختی هم نیازمند حرکت بنیادی هستیم.

عبادی، با بیان اینکه تفاوت انسان با سایر حیوانات، مقام خلیفه اللهی اوست که وی را مسجود ملائکه می سازد، بیان کرد: لازمه تأثیر گذاری مربی بر متربی، همسو بودن رفتار، کردار، گفتار فکر و اندیشه او با محتوای درسی مورد تدریس است.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به سفر مسئولین دولت تروریستی آمریکا به ژاپن و شهرهای ناکازاکی و هیروشیما پس از سال های طولانی که از فاجعه بمباران مردم این شهرها توسط سربازان تروریست شیطان بزرگ می‌گذرد، اظهار کرد: دانش حیوانی از انسان جنایتکار تاریخ می‌سازد و دانش ایمانی باعث نجات نسل بشر از گمراهی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، هدف از آفرینش انسان را تربیت و حرکت به سوی کمال و قرب الهی دانست و مابقی امور را ابزاری برای حصول این هدف مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: تعیین اولویت‌ها، شناخت زمان،تعامل و مشارکت گسترده جامعه روحانیت به ویژه ائمه جمعه در فرایند تعلیم و تربیت، لازمه تحقق تربیت اسلامی در مدارس کشور و استان هستند.

عبادی یادآور شد: از سوی پروردگار عالم  هم گرایش به علم و کنجکاوی و هم گرایش به ایمان و پرستش در وجود انسان به ودیعه گذاشته شده که ما از آن تحت عنوان فطرت یاد می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha