پیشنهاد تبدیل مساجد به مدارس در مصر جنجال‌برانگیز شد
کد خبر: 4148627
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱

پیشنهاد تبدیل مساجد به مدارس در مصر جنجال‌برانگیز شد

پیشنهاد ابراهیم عیسی، روزنامه‌نگار مصری در زمینه تبدیل مساجد به مدارس، موجی از جنجال گسترده را در این کشور به راه انداخت.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، پیشنهاد ابراهیم عیسی، روزنامه نگار مصری در زمینه تبدیل مساجد به مدارس، موجی از جنجال گسترده در شبکه‌های اجتماعی این کشور را به همراه داشت.

عیسی در برنامه تلویزیونی خود با عنوان «گفت‌وگوی قاهره» در شبکه «قاهره و مردم» گفت: حدود 150 هزار مسجد در مصر وجود دارد و برای حل بحران شلوغی مدارس، بهتر است این مساجد به مدارس تبدیل شوند.  

وی این سخنان را در گفت‌وگو با یکی از نمایندگان مجلس مصر مطرح کرد. اما ایهاب منصور، نماینده مذکور تصریح کرد که دولت قادر است مدارس جدیدی را برای حل بحران شلوغی مدارس بسازد.

ابراهیم عیسی یک چهره رسانه‌ای مشهور و نزدیک به مقامات مصر محسوب می‌شود و بسیاری، سخنان او را به نوعی بیان مواضع دولت می‌دانند. وی تاکنون مواضع جنجال‌برانگیز زیادی را بیان کرده است، پیش‌تر نیز خواستار قطع پخش اذان شده بود چرا که منجر به آزار گردشگران می‌شود.

بسیاری از کاربران فضای اجتماعی سخنان او را ناشی از تندروی و عدم فهم درست مشکلات کشور مصر و همچنین نادیده گرفتن مشکل اصلی یعنی فساد و رانت در این کشور عنوان کردند.

انتهای پیام
captcha