محورهای جشنواره «رسانه و تعلیم و تربیت» در کهگیلویه‌وبویراحمد اعلام شد
کد خبر: 4150758
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

محورهای جشنواره «رسانه و تعلیم و تربیت» در کهگیلویه‌وبویراحمد اعلام شد

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد محورهای نخستین جشنواره «رسانه و تعلیم و تربیت» را اعلام کرد.

جشنواره «رسانه و تعلیم و تربیت»

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، سیدولی موسوی، رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، 6 تیرماه در نشست شورای اطلاع‌رسانی و تبلیغات جشنواره رسانه و تعلیم و تربیت در استان، اظهار کرد: این جشنواره با هدف بررسی وضعیت کیفیت نظام آموزشی و راهکارهای مناسب برای کارایی و اثربخشی آن و تأثیر رسانه بر پیشبرد اهداف آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نقش رسانه در توسعه متوازن رشته‌ای و ارتقای کیفیت نظام آموزشی در عصر حاضر که عصر سلطه ارتباطات بوده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: جشنواره رسانه و تعلیم و تربیت فرصتی است تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اصحاب رسانه، شاهد پویایی و بالندگی نظام تعلیم و تربیت در استان باشیم.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد اضافه کرد: امروزه رسانه‌ها فراتر از مرز‌های جغرافیایی، فرهنگی و سیاسی، هویت انسان معاصر را تحت تأثیر قرار داده‌اند، به طوری که می‌توان هویت انسان مدرن را هویت رسانه‌ای نام گذاشت.

موسوی با اشاره به محورهای نخستین جشنواره رسانه و تعلیم و تربیت، بیان کرد: بررسی وضعیت کیفیت نظام آموزشی و راهکارهای مناسب برای کارایی و اثربخشی آن، تاثیر رسانه بر پیشبرد اهداف آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین، نقش رسانه در توسعه متوازن رشته های و ارتقاء کیفیت آموزشی، نقش رسانه در تعلیم و تربیت نسل انقلابی و ارتقا منزلت معلم از جمله محورهای این جشنواره است.

وی نقش رسانه در عدالت تربیتی، نصیب آموزشی برابر و مردمی سازی آموزش و پرورش و تقویت مدارس دولتی، تشویق مشارکت خیرین و مردم در امر مدرسه‌سازی و توسعه فضاهای آموزشی، فرهنگی، رفاهی و ورزشی و نقش آموزش و پرورش در فرهنگ‌سازی و مقابله با آسیب‌های نوین اجتماعی در مدارس را بخشی از محورهای جشنواره رسانه و تعلیم و تربیت ذکر کرد.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد معرفی معلمان و دانش‌آموزان خلاق در عرصه تعلیم و تربیت، چگونگی جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، راهکارهای اجرایی کردن جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب در آموزش و پرورش، ترویج قرآن، نماز، حجاب و عفاف، سیره نبوی و فرهنگ انتظار در مدارس، شاداب‌سازی و توسعه ورزش در مدارس، تولیدات رسانه‌ای اردوهای راهیان نور و گروه‌های جهادی دانش‌آموزی، نقش آموزش و پرورش در جوانی جمعیت را از دیگر محورهای نخستین جشنواره تعلیم و تربیت عنوان کرد.

موسوی ادامه داد: معرفی شهدای معلم و دانش‌آموز استان کهگیلویه‌وبویر احمد در دفاع مقدس و نقش آموزش و پرورش در تحقق شعار سال 1402 به نام «مهار تورم و رشد تولید» به عنوان بخش ویژه جشنواره نیز پیش‌بینی شده است.

وی یادآور شد: فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی، دانش‌آموزان، دانشجو معلمان و فرهنگیان می‌توانند آثار خود را در قالب‌های یادداشت و مقاله، گزارش خبری، گزارش تحقیقی، کلیپ و فیلم کوتاه، پادکست، پوستر، عکس، مستند، اینفوگرافی، موشن‌گرافی و مصاحبه به‌صورت حضوری یا مجازی به دبیرخانه جشنواره مستقر در اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان ارسال کنند.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا 20 مهرماه 1402 از طریق فضای مجازی از جمله «ایتا» و «شاد» به شماره 09399268095 نیز ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha