دولت و مجلس در بحث حجاب تساهل نکنند
کد خبر: 4151792
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰

دولت و مجلس در بحث حجاب تساهل نکنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: دولت و مجلس در این شرایط حساس شایسته است دست از تساهل در بحث حجاب برداشته و اجازه ندهند عده‌ای در این حوزه به مملکت امام زمان(عج) خیانت کنند.

حجاب و عفافبه گزارش ایکنا، به نقل از تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل دهم تیرماه با اشاره به اهمیت رعایت شئونات اسلامی در ایجاد جامعه سالم اظهار کرد: در حل مشکلات و درد فرهنگی باید به صورت بنیادین و ریشه‌ای تفکر و تأمل کنیم تا فرآیند اصلاح از سرچشمه آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط حضور شهروندان در مناطق سکونتی محروم، کم‌برخوردار و برخوردار از امکانات آسیب‌های اجتماعی نیز باید به درستی شناسایی شود تا با راهکاری درست این دغدغه‌ها و آسیب‌ها رفع شود. مدیرکل تبلیغات اردبیل افزود: در نقطه‌ای از این شهر ما با یک آسیب جدی روبرو هستیم که در نقطه برخوردار وجود و ظهور چنین آسیبی کم‌رنگ است و ضرورت دارد بر اساس الگو‌های منطقه‌ای و رفتاری مردم این آسیب‌ها شناسایی و رفع شود.

جعفرزاده ادامه داد: در حوزه حفظ حجاب و عفاف و حل ریشه‌ای معضل بی‌حجابی و شل‌حجابی ضرورت دارد کار‌های اساسی و ریشه‌ای آن هم با محوریت خانواده و نهاد تعلیم و تربیت انجام شود که در این حوزه تبلیغ و ترویج امر حجاب در فضای مجازی نیز خود رویکردی متفاوت است. وی تصریح کرد: ما باید در بحث حجاب هجومی عمل کنیم تا سنگر‌های بیشتری را فتح کرده و زمینه تبیین و تشریح واقعیت‌ها و حقایق حجاب به عنوان زیور زن مسلمان بیان شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل حضور بانوان محجبه همراه با پوشش عفیفانه را در جامعه در این شرایط حساس نوعی عبادت خواند و گفت: خود این حضور تأثیرگذار است و یک کار تبلیغی و فرهنگی ارزشمند محسوب می‌شود.

جعفرزاده توجه به دغدغه‌ها و مطالبات مردم را در قالب جریان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد یادآور شد و بیان کرد: هرچند در حوزه حجاب معاندان انقلاب ساکت ننشسته‌اند، اما گله‌مند تساهل و بی‌تفاوتی دولت و مجلس در این حوزه هستیم که با این اقدام خود به مملکت امام زمان(عج) خیانت می‌کنند.

وی اظهار کرد: هرچند باید حرف همه را شنید، اما این موضوع به معنای بی‌احترامی به مصالح جامعه و احکام الهی نیست و ضرورت دارد ابعاد ارزشی و فلسفی حجاب در جامعه اسلامی تبیین و تشریح شود.

 

رفتار جریان «سلبریتی‌ها» بی‌حجابی را تشدید کرده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل خاطرنشان کرد: ما شرایط سکونتی افراد را در قالب مناطق کم‌برخوردار و برخوردار را مورد کنکاش و مقایسه قرار دادیم که جلوه‌هایی از حفظ حجاب را در مناطق کم‌برخوردار و محروم بیشتر مشاهده کردیم. جعفرزاده افزود: عده‌ای مرفه بی‌درد در قالب جریان «سلبریتی» به این مسائل بدحجابی و بی حجابی دامن می‌زنند که ضرورت دارد برخورد قانونی با آن‌ها انجام شود.

وی بیان کرد: در کنار کار فرهنگی و اداری جریان مطالبه‌گری در این حوزه با حضور و مشارکت آحاد مردم بسیار راهگشاست و بهتر است طرح‌های عالمانه و اندیشه‌ورز در این بخش بیش‌تر مورد توجه و تمرکز قرار گیرد که انتظار می‌رود در دهه امامت و ولایت در این حوزه فعالیت‌های خوبی را شاهد باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل مدیریت افکار عمومی را در این حوزه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: به دور از هیجانات و فضاسازی‌های کاذب در قالب‌های مختلف بهتر است با برنامه‌های ریشه‌ای و اساسی در این حوزه درست و منطقی عمل کرده و به سرعت به نتایج مطلوب برسیم.

انتهای پیام
captcha