آمریکا عامل اصلی نقض حقوق بشر در دنیاست
کد خبر: 4152264
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

آمریکا عامل اصلی نقض حقوق بشر در دنیاست

آیت‌الله علما با اشاره به اینکه تبیین ماهیت آمریکا و جنایات آن کشور نوعی جهاد تبیین است، گفت: آمریکا عامل اصلی نقض حقوق بشر در دنیاست چرا که مخالف حقوق بشر است و از حقوق بشر به عنوان حربه برای استعمار کشور‌ها استفاده می‌کند.

آیت‌الله علما امام جمعه کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه امروز در جلسه هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی که با حضور حقوق‌دانان و قضات استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است.

وی با تبریک فرارسیدن عید غدیر، گفت: امامین انقلاب همواره تأکید دارند به آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد، زیرا ماهیت این کشور استعمار دیگر کشور‌ها است و تنها راه رهایی جامعه جهانی و کرامت انسانی پناه بردن به خداوند متعال است.

آیت‌الله علما بیان کرد: موضوع حقوق بشر که مدام آمریکا به عنوان حربه از آن برعلیه کشور‌ها استفاده می‌کند مربوط به قرن اخیر نیست بلکه از دیرباز راجع به حقوق بشر صحبت شده و کسی که بشر را خلق کرده حقوق او را هم تعریف کرده است.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: آمریکا عامل اصلی نقض حقوق بشر در دنیاست چرا که مخالف حقوقق بشر است و از حقوق بشر به عنوان حربه برای استعمار کشور‌ها استفاده می‌کند.

وی یادآور شد: باید به مردم و خصوصاً جوانان بصیرت و آگاهی دهیم، زیرا اصل ماهیت جهاد تبیین در راستای بصیرت‌افزایی و آگاهی بخشی است و بسیار هم گسترده است و نباید تصور کنیم تنها مربوط به امسال و پارسال است.

آیت‌الله علما افزود: تمام مشکلات ما از عدم اطلاع است و باید مردم همواره در جریان اتفاقات قرار بگیرند و بدانیم آمریکا قابل اعتماد نیست و نباید نسبت به ماهیت آن کشور اعتماد نشان داد.

انتهای پیام
captcha