همایش مشترک فرهنگ معنوی ایران و روسیه در تهران برگزار می‌شود
کد خبر: 4152790
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸

همایش مشترک فرهنگ معنوی ایران و روسیه در تهران برگزار می‌شود

رویدادهای فرهنگی مشترکی بین ایران و روسیه از جمله جشنواره میراث فرهنگی کشورهای حاشیه دریای خزر و همایش فرهنگ معنوی در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اولگا لیوبیموا شامگاه سه‌شنبه -۱۳ تیر- در نشست مطبوعاتی مشترک با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان مذاکرات رسمی هیئت‌های دو کشور افزود:‌ در این مذاکرات درباره برگزاری شمار زیادی از رویدادهای فرهنگی از جمله جشنواره میراث فرهنگی کشورهای حاشیه دریای خزر و همایش فرهنگ معنوی در تهران توافق کردیم.

وی با ابراز خرسندی از سطح کیفی بالای حضور هنرمندان ایرانی در نمایشگاه سنت‌های اصیل و صنایع خلاق که در مجموعه نمایشگاهی ودنخا مسکو آغاز به کار کرد، بر توسعه همکاری‌های دوجانبه در همه بخش‌ها تأکید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست مطبوعاتی مشترک، هدف از برگزاری رویداد هفته فرهنگی ایران در روسیه را تقویت تعاملات فرهنگی اصحاب فرهنگ و هنر دو کشور یاد کرد و ابراز امیدواری کرد که این رویداد، سرآغازی برای دور تازه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی مشترک دوجانبه باشد.

محمدمهدی اسماعیلی گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به عنوان دو قدرت راهبردی، تعاملات گسترده‌ای در بخش‌های مختلف آغاز کرده‌اند و بر این باوریم که بخش فرهنگی این موفقیت‌ها را تکمیل خواهد کرد.

وی تأکید کرد: ایران و روسیه باید همگام با توسعه مناسبات سیاسی و راهبردی خود، تعاملات دوجانبه در حوزه سینما،‌ کتاب،‌ تئاتر و موسیقی و گفت‌‌وگو‌های فرهنگی میان نخبگان را ارتقاء بخشند و در دیدار با وزیر فرهنگ روسیه، عزم و اراده دولت این کشور را در این راستا جدی ارزیابی کردیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ با هدف توسعه مناسبات فرهنگی دوجانبه و شرکت در برنامه‌های «هفته فرهنگی ایران در روسیه» وارد مسکو شد. در این سفر بیژن نوباوه نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع و فرشاد مهدی‌پور معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و حسین دیوسالار دبیر شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اسماعیلی را همراهی می‌کنند.

در رویداد هفته فرهنگی ایران و روسیه برنامه‌های گوناگونی از حوزه‌های نمایشگاه آثار تجسمی، فرش، صنایع خلاق هنری، موسیقی، نشست‌های فرهنگی و فیلم و پویانمایی تدارک دیده شده که در طول شش روز برگزار می‌شود.

این رویداد فرهنگی مشترک بین دو کشور، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه و با همکاری سفارت ایران، از سوی اداره کل همکاری‌ها و تنظیم‌گری محصولات فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تدارک دیده شده و از ۱۳ تا ۱۸ تیر با اجرای برنامه‌های فرهنگی متعدد برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha