مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی «آرمان» 27 تیر برگزار می‌شود
کد خبر: 4154922
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۵

مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی «آرمان» 27 تیر برگزار می‌شود

دبیر اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران از برگزاری اختتامیه جشنواره بین‌المللی قرآنی آرمان با تجلیل از ۳۱۳ برگزیده این مسابقات خبر داد و گفت: این مراسم ۲۷ تیرماه در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد که طی آن از سرود اختصاصی آرمان نیز برای اولین‌بار رونمایی می‌شود.

مهدی سیفی، دبیر اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی قرآنی آرمان، گفت: در این دوره از مسابقات آرمان حدود ۶۵۰۰ نفر در بخش‌های مختلف شرکت کردند. پس از مرحله ارسال آثار شرکت‌کنندگان و بررسی اولیه آثار، مرحله داوری بخش‌های مختلف از جمله قرائت، حفظ، مفاهیم و... با حضور اساتید و داوران بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد و نهایتا از میان این تعداد ۸۳ نفر به عنوان برگزیده این جشنواره شناخته شدند. همچنین در این مسابقات پویش صلوات خاصه امام رضا(ع) را هم داشتیم که ۲۳۰ شرکت‌کننده داشت و مقرر شد به تمامی شرکت‌کنندگان جوایزی اهدا شود.

دبیر اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران با تأکید بر اینکه جنبه مردمی جشنواره قرآنی آرمان بسیار ارزشمند و مهم بود، گفت: بخش بین‌الملل این جشنواره نیز به صورت مردمی فعال بود و طی مدت برگزاری ۱۵ محفل قرآنی در کشور‌های ترکیه، سوریه و عراق برگزار شد.

وی افزود: مراسم اختتامیه با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران؛ علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد، جمعی از خانواده معظم شهدا، اساتید و قاریان بین‌المللی و مسئولان برجسته قرآنی کشور و مدیران مؤسسات و تشکل‌های قرآنی و همچنین مدیران ارشد شورای شهر و شهرداری تهران برگزار خواهد شد.

سیفی با بیان اینکه این مراسم سه‌شنبه 27 تیر ماه از ساعت ۱۷ در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد ادامه داد: اجرای این مراسم را مجید یراق‌بافان برعهده خواهد داشت و حامد شاکرنژاد نیز قرائت ابتدایی مراسم را اجرا می‌کند. همچنین در این مراسم از سرود اختصاصی آرمان برای اولین بار رونمایی می‌شود و در نهایت با تجلیل از برگزیدگان این دوره از جشنواره، دومین جشنواره قرآنی آرمان کار خودش را آغاز خواهد کرد که جزئیات آن نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha